Jak firmy w sektorze B2B przygotowują się na 2024?

ZmianyNowy rok to zawsze okazja do planowania i wyznaczania sobie kolejnych celów biznesowych. Odpowiednio przemyślana i dobrze przygotowana strategia biznesowa jest podstawą do jakichkolwiek działań w kierunku rozwoju. Firmy z sektora B2B już przygotowują się na 2024 rok.

Eksploracja nowych rynków

Przedsiębiorstwa w 2024 roku planują przede wszystkim eksplorację nowych rynków. Zdaniem właścicieli niektórych firm nieustająca ich analiza jest kluczowym krokiem w rozwoju biznesu i niezbędnym do osiągnięcia międzynarodowego sukcesu. Zaczynają już strategicznie analizować swoje działania, specyfikę rynków zagranicznych, a także elastycznie reagują na zachodzące zmiany. Nie należy zapominać, że eksploracja to dla wielu firm nie tylko szansa na wzrost, ale też rozwój i większe zarobki. Prognozy gospodarcze są więc po części całkiem obiecujące.

Wzrost płacy minimalnej a składki odprowadzane na ZUS

Osoby pracujące na etacie cieszą się z nadchodzącej wielkimi krokami podwyżki płacy minimalnej. W zupełnie odmiennym nastroju są jednak osoby, które już od dłuższego czasu są na swoim. Wysokość płacy przełoży się automatycznie na wysokość składek odprowadzanych do ZUS. To będzie miało też wpływ na osoby wchodzące na rynek i świadczące usługi w ramach kontraktów B2B. Wraz z tym wzrostem będą rosnąć grzywny za wykroczenia czy przestępstwa skarbowe. W efekcie tego pracodawcy muszą spodziewać się wyższych kar.

Limit transakcji gotówkowych

W nowym roku przedsiębiorcy będą musieli mierzyć się z takimi nowościami jak limit transakcji gotówkowych w relacjach B2B. Był on już wielokrotnie zmieniany. Od 1 stycznia 2024 roku dokonywanie i przyjmowanie płatności powiązanych z wykonywaną działalnością musi odbywać się za pośrednictwem rachunku płatniczego. Dotyczy to sytuacji, w której stroną transakcji jest inny przedsiębiorca. Obowiązuje to również w przypadku, gdy jednorazowa wartość transakcji jest równa kwocie 8000 zł lub ją przekracza.

Wzrost inwestycji w e-commerce i sprzedaż internetową

Wiele osób doszukuje się informacji, jak po zmianach będzie wyglądał handel B2B. Chcąc budować efektywne relacje B2B, przedsiębiorcy muszą dotrzeć do klientów i przede wszystkim zdobyć ich uwagę. Ponieważ klienci najczęściej szukają informacji w sieci, to właśnie na stronie przedsiębiorcy muszą zamieszczać jak najwięcej informacji dotyczących ich produktów. w budowaniu relacji B2B najlepiej sprawdza się platforma e-Commerce B2B. Umożliwia ona pozyskiwanie klientów biznesowych i tworzy miejsce wygodnego dokonywania zakupów.

Niektórzy przedsiębiorcy obawiają się, że przez tryb online handlowcy przestaną być potrzebni. W rzeczywistości może być zupełnie inaczej. Bo to właśnie handlowcy mogą być wykorzystywani do pogłębiania relacji z klientami, a także zbierania wywiadów dotyczących ich potrzeb. Można zatem spodziewać się, że już niebawem w sieci ukażą się kolejne oferty pracy w handel B2B. Handlowcy nadal będą potrzebni.

Można zatem stwierdzić, że zarządzanie relacjami B2B online w przyszłym roku będzie wiązał się z dużym potencjałem. Jedną z korzyści tego modelu jest skalowanie sprzedaży bez zwiększania jej kosztów. Więcej na ten temat przeczytasz na gowork.pl. W zakładce praca w sektorze B2B znajdziesz też wiele aktualnych ofert pracy.

Komentarze