Biznes

Analiza strategiczna - metoda PEST, delficka, QUEST, luka strategiczna, ekstrapolacja trendów

Analiza strategiczna firmyAnaliza strategiczna jest zestawem metod, technik i narzędzi, które umożliwiają analizę makrootoczenia, ale także otoczenia konkurencyjnego i pozycji strategicznej w okresie bieżącym i w przyszłości.


Więcej…

 

Jednoosobowa działalność gospodarcza - rejestracja, formy opodatkowania, ulgi

Jednoosobowa działalność gospodarczaZałożenie działalności gospodarczej to pierwszy krok do niezależności. To, czy firma okaże się rentowna zależy od wielu czynników. Coraz prostsze przepisy oraz ulgi zachęcające do rozwijania przedsiębiorczości przemawiają za tym, aby zdecydować się na takie rozwiązanie - dowiedz się, jak założyć własną działalność, na co szczególnie uważać przez pierwsze miesiące oraz jaki rodzaj podatku wybrać!

Więcej…

   

Czym jest B2B? Czym jest B2C? B2B a B2C - różnice

B2B a B2C różniceW zależności od tego, czy sklep współpracuje z firmami, czy z klientami indywidualnymi, takie relacje zdecydowanie się różnią. Inne zasady znajdują zastosowanie przy współpracy przedsiębiorstwa z przedsiębiorstwem, a inne w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo świadczy usługi konsumentom indywidualnym. B2B i B2C są nazwą dla rodzajów relacji, jakie występują przy zawieraniu transakcji. O różnicach przesądza właśnie strona, na której zlecenie wykonuje się jakąś pracę. Oba systemy można różnić po skali prowadzonego biznesu, celu przeznaczenia usług, a także rozmiaru kosztów.

Więcej…

 

Gotowy sklep internetowy z towarem - czy to dobre rozwiązanie?

DropshippingWielu ludzi szukając pomysłu na biznes w świecie e-commerece, decyduje się na tzw. dropshipping, czyli gotowy sklep internetowy z towarem.

Więcej…

   

Czy firma sprzątająca się opłaca?

Firma sprzątającaCzy sprzątanie we własnym zakresie jest tańsze ? Odpowiedź na to pytanie wymaga starannej analizy kosztów. Na pewno i zatrudnienie firmy sprzątającej i sprzątanie na własną rękę ma swoje zalety, ale należy pamiętać, że samodzielne sprzątanie nie jest wbrew pozorom "za darmo".

Więcej…

 

Baza danych klientów - czym jest i jakie niesie korzyści?

Baza danych klientówW dobie "Big Data" i ewolucji zamówień komercyjnych, firmy muszą poprawić swoją strategię komunikacji z klientami. Wszystko zaczyna się od wysokiej jakości bazy danych klientów. To coś więcej niż tylko książka adresowa -odgrywa ona ważną rolę w realizacji skutecznej strategii marketingowej. Oto najważniejsze punkty, które warto wiedzieć o tym cennym dokumencie.

Więcej…