Czym jest e mail marketing?

E-mail marketingE-mail marketing to wyjątkowa forma komunikacji z obecnymi i potencjalnymi klientami. Podstawą jej działania jest bezpośrednie przekazywanie informacji za pośrednictwem poczty elektronicznej. Warto jednak mieć na uwadze fakt, że zasięg i potencjał email marketingu przekraczają znacznie prostą wysyłkę wiadomości.

 

Jak działa mail marketing?

Newsletter

Trzeba zdawać sobie sprawę, że e-mail marketing to przemyślane, starannie zaplanowane działanie, skierowane do określonej grupy odbiorców. Tym samym musi być odpowiednio przygotowane i zarządzane, by przynosić wymierne efekty, a przede wszystkim generować wzrost zaangażowania u odbiorców. To przekłada się na sprzedaż towarów i usług. Sama metoda jest podstawowym elementem codziennej cyfrowej rzeczywistości zarówno firm, jak i klientów, więc nic dziwnego, że stała się fundamentem strategii marketingowych.

Jednym z najpowszechniej używanych narzędzi komunikacji w epoce cyfrowej jest e-mail. Także z marketingowego punktu widzenia jest bardzo istotny, ponieważ umożliwia bezpośredni kontakt z odbiorcą oraz tworzy przestrzeń do personalizowanej wymiany wiadomości. To metoda kreatywna, efektywna, a przede wszystkim dostarczająca wartości, informacji oraz budująca głębokie relacje z marką.

Zalety e mail marketingu

Newsletter

Spośród korzyści, jakie przynosi dobrze przygotowany email marketing, warto wymienić to, że jest to doskonały sposób, który umożliwia bezpośrednią komunikację z klientami. Pozwala dostarczać spersonalizowane treści, które angażują i budują lojalność. Warto oczywiście zadbać nie tylko o słowa, ale również o estetykę przekazu. Czytelna i atrakcyjna wizualnie wiadomość z pewnością będzie bardziej przyciągać. Dotyczy to nie tylko wiadomości mailowych sprzedażowych. Wszak istotą komunikacji jest też edukacja i informowanie o nowościach, zmianach, promocjach. Poza tym to świetne narzędzie do budowania społeczności. Wszystko zależy bowiem od celu, jaki zostanie wyznaczony. To jedna z metod, która jest mierzalna i umożliwia śledzenie efektywności wiadomości i optymalizowanie strategii na podstawie wyników.

Najpopularniejsza z form marketingu bezpośredniego

E-mail marketing

By skutecznie wdrożyć email marketing, trzeba po prostu dostarczać wartości. Potencjalni klienci muszą mieć powód, by udostępnić swój adres poczty elektronicznej. Najczęściej taką przynętą jest interesujący artykuł, e-book lub branżowy raport. Dobrym sposobem na budowanie listy mailingowej pod kątem urządzeń mobilnych są też konkursy. Ludzie lubią wygrywać, więc można zaoferować im szansę na nagrodę w zamian za ich adres e-mail. Rewelacyjnie sprawdzają się też okna pop-up na stronie internetowej. To skuteczne narzędzie do pozyskiwania adresów e-mail, o ile nie jest zbyt nachalne. Nieco inną strategią jest współpraca z innymi firmami, co buduje zaufanie do marki. Dotyczy to zarówno obecnych, jak i tych potencjalnych klientów. O tej pierwszej grupie bowiem nie wolno nigdy zapominać. By być uczciwym, warto określić, co odbiorca zyska dzięki zapisaniu się do newslettera i jak często będzie otrzymywać wiadomości.

Z zasady sprawdza się także zastosowanie potwierdzenia podwójnej subskrypcji. Proces "Double Opt-in" polega na tym, że użytkownik deklaruje chęć zapisania się na listę mailingową. Natomiast swoją decyzję potwierdza, klikając link przysłany na adres e-mail. Wówczas taka weryfikacja daje pewność, że dana osoba faktycznie chce otrzymywać wiadomości. Warto pamiętać bowiem o tym, że przy budowaniu listy mailingowej opłaca się postawić na jakość odbiorców, a nie ich ilość. To buduje zaufanie do marki i pozwala budować relacje.

Komentarze