Lead Generation - sposoby pozyskiwania leadów sprzedażowych

Pozyskiwanie leadów sprzedażowychNajważniejszymi celami działań marketingowych są budowa wizerunku i konwersje. Konwersją może być sprzedaż lub wykonanie przez użytkownika określonej akcji np. pozostawienie danych kontaktowych. Taką akcję nazywamy zbieraniem leadów sprzedażowych.

Pozyskiwanie leadów sprzedażowych ma na celu dalszy kontakt ze strony firmy i zachętę do zakupu usługi, produktu, nawiązania współpracy. Osoby zostawiające nam leady to potencjalni klienci firmy. Nawet jeśli początkowo nie wydają się zainteresowani ofertą naszej firmy, posiadając ich dane kontaktowe, za pomocą odpowiednich komunikatów i długofalowej komunikacji jesteśmy w stanie zaskarbić sobie ich sympatię, tzn. wzbudzić zainteresowanie, następnie zaangażowanie, by w końcu doprowadzić do konwersji. Żeby jednak pozyskać leady B2B czy B2C, trzeba zaoferować odbiorcom to, czego potrzebują albo co może stanowić dla nich wartość dodaną.

Leady sprzedażowe B2B i B2C

Aby skutecznie pozyskiwać leady sprzedażowe trzeba wiedzieć, z jaką grupą docelową ma się do czynienia. Wiek, przyzwyczajenia, uwarunkowania społeczne, potrzeby i aspiracje - wszystko to powinniśmy wziąć pod uwagę, przygotowując formularz leadowy. W zależności od branży, w której działamy, typu biznesu, produktów czy usług, a także znajomości naszych odbiorców, możemy ocenić, ile informacji potrzebujemy i ile informacji możemy od nich wymagać. Często zbyt wiele pól do uzupełnienia stanowi skuteczną przeszkodę i zniechęca użytkowników do pozostawienia swoich danych. Musimy wziąć pod uwagę, że czas to pieniądz, dlatego każdy formularz powinien być dobrze przemyślany i posiadać stosowne CTA, niezależnie, czy znajduje się na stronie kontaktowej WWW firmy, czy jest pop-upem zachęcającym do zapisu do newslettera, czy też formularzem reklamy Meta Ads.

Idealnie gdy jesteśmy marką, której użytkownicy chętnie zostawią swoje dane, ponieważ ją znają, lubią, choć nie zawsze potrafią zdefiniować, dlaczego tak jest. W takim wypadku pozyskiwanie leadów sprzedażowych odbywa się właściwie bez kosztów. Jeśli jednak tak nie jest, musimy przekonać target group do tego, że pozostawienie leada może wiązać się dla nich z korzyścią osobistą. W przypadku B2C może to być kod rabatowy, oferta otrzymywania atrakcyjnego newslettera czy poradnika w formie w-booka. W przypadku B2B, trafiając na użytkownika bezpośrednio zainteresowanego naszą usługą czy produktem, oferując mu możliwość kontaktu ze strony przedstawiciela naszej firmy już zaspakajamy jakąś potrzebę - jest nią szybki, wygodny kontakt, najlepiej w dogodnym dla klienta terminie (pole formularza dotyczące terminu kontaktu to jak najbardziej wskazane pole w tym przypadku). Za pozostawienie danych kontaktowych można też zaoferować konkretną korzyść w postaci e-booka, poradnika, bezpłatnej rejestracji na wydarzenie, dostępu do elitarnych treści czy webinarów.

Jakie są sposoby pozyskiwania leadów sprzedażowych?

  • Leady sprzedażowe najszybciej pozyskiwać z reklam performance typu Meta Ads. Takie reklamy mogą mieć formę: zapytania o wycenę lub prezentację, rejestracji na wydarzenie, subskrypcji newslettera etc.
  • Mając odpowiednio skonstruowaną stronę docelową zawierającą formularz leadowy, możemy także z powodzeniem przeprowadzać kampanie Google Ads ukierunkowane na zbieranie leadów , czyli np. wypełnienie formularza albo dokonanie zapisu na listę mailingową.
  • Leady sprzedażowe można również pozyskiwać dzięki działaniom SXO. Długotrwała, sukcesywna praca na widoczność strony internetowej w wyszukiwarce Google zapewni nam stały organiczny ruch na stronie docelowej.
  • Oprócz tego warto zachęcać użytkowników do interakcji w social mediach, wykorzystując przekierowanie do strony docelowej.

Jeśli nie jesteś pewien, czy twoja strona docelowa jest odpowiednio skonstruowana pod kątem pozyskiwania leadów, zdaj się na specjalistów w agencji marketingowej, którzy oprócz szybkiego audytu UX pomogą w opracowaniu i dostosowaniu formularzy oraz obsłudze kampanii performance i działaniach SXO.

Komentarze