Jaki nadruk na koszulkach firmowych?

Nadruk na koszulkach firmowychUbrania firmowe z charakterystycznym dla danej marki znakiem rozpoznawczym to świetne rozwiązanie dla firm, którym zależy na wyróżnieniu się na tle konkurencji. Firmowa koszulka z nadrukiem może być też traktowana jako niezbędny element garderoby pracownika wymagany przez pracodawcę. Niezależnie od tego, jaka perspektywa jest nam bliższa, jedno jest pewne - koszulki firmowe z nadrukiem mają spory potencjał i bardzo dużo zalet. Jaki nadruk na koszulkach wybrać? Poniżej przygotowaliśmy informacje dotyczące różnych metod znakowania koszulek. Zapraszamy do lektury!

Nadruk na koszulkach firmowych - dlaczego warto?

Istnieje kilka powodów, dla których warto rozważyć stworzenie koszulek firmowych z nadrukiem. Przede wszystkim, nadruk na koszulce firmowej to ciekawa forma reklamy zewnętrznej. Jeśli pracownicy zakładają koszulki z logo firmy, przy okazji poniekąd promują firmę. Warto korzystać z tego typu odzieży reklamowej.

Ponadto od razu wiadomo, kto jest pracownikiem, jeśli w miejscu pracy obowiązuje dress code właśnie pod postacią koszulek firmowych z nadrukiem. Taki "wyróżnik", czyli odzież robocza przydaje się, chociażby w tłumnie uczęszczanych dużych sklepach odzieżowych, w których bez odpowiednich koszulek z nadrukiem dla pracowników czasami nie wiadomo, kogo poprosić o pomoc, ponieważ pracownicy nie wyróżniają się niczym na tle innych osób i nietrudno o pomyłkę.

Koszulki firmowe z nadrukiem to nie tylko odzież reklamowa czy element dress code'u, ale także świetny pomysł na prezent! Biorąc pod uwagę szeroki asortyment i ogrom różnych opcji (koszulki damskie, koszulki męskie, koszulki dziecięce, koszulki polo, koszulki premium, koszulki z własnym nadrukiem), tego typu odzież może sprawdzić się jako prezent np. dla wspólników lub klientów.

Jaki nadruk na koszulkach firmowych wybrać?

Wśród metod znakowania koszulek znaleźć można sublimację, folię flex i flock, sitodruk oraz haft komputerowy. Cel wszystkich tych metod jest podobny - doprowadzić do powstania nadruku na odzieży. Metody różnią się głównie sposobem wykonywania nadruku.

Sublimacja

Druk sublimacyjny wykonuje się poprzez wykorzystanie specjalnych sublimacyjnych farb na papierze transferowym. Ten rodzaj druku polega na wniknięciu farby w tkaninę w sposób trwały. Innymi słowy, chodzi o tworzenie nadruków na specjalnych materiałach przy wysokim ciśnieniu i temperaturze.

Jedną z największych zalet druku sublimacyjnego jest to, jak żywe kolory można uzyskać i jak bardzo wysoka jest odporność na ścieranie. Metodę sublimacji można nazwać ekologiczną, ponieważ nie wykorzystuje ona żadnych rozpuszczalników. Sublimacja nadaje się idealnie do wykonywania nadruków na materiałach reklamowych. Koszulki firmowe z nadrukiem wykonanym tą metodą prezentują się świetnie!

Folia flex

Kolejną formą nadruku jest folia flex. Ta metoda sprawdza się przy produkcji nadruków na t-shirtach sportowych i przy pojedynczych koszulkach z indywidualnym, personalizowanym wzorem. Dzięki tej metodzie, profesjonalne nadruki na koszulkach są odporne na rozciąganie i wytrzymałe.

Świetnym przykładem odzieży z nadrukiem tworzonym w ten sposób są koszulki piłkarskie z numerem zawodnika, jego nazwiskiem oraz logo firmy sponsora. Metoda flex pozwala na stosowanie szerokiej gamy materiałów. W ramach tej formy nadruku może powstać odblaskowe logo na kurtce softshell, brokatowa wstawka czy też kamizelka świecąca w ciemności.

Folia flock

Opowiedzieliśmy o folii flex, nie sposób nie wspomnieć więc o brzmiącej podobnie folii flock - materiale przypominającym zamszowy meszek. Jeśli chcesz, aby nadruk na odzieży (koszulce polo lub polarze) zyskał bardziej ekskluzywny wygląd, zdecyduj się na formę nadruku folią flock.

W przypadku obu metod (folia flex i flock) do powstania nadruku potrzeba wektorowego projektu graficznego. Bez niego tworzenie nadruku nie będzie możliwe. Warto poprosić o pomoc doświadczonego grafika, który bez problemu wykona projekt nadruku dostosowany do rozmiaru koszulki. Następnie projekt ten trafia do plotera, którego zadaniem jest wycięcie wzoru w arkuszu folii. Należy wybrać właściwe elementy i odrzucić niepotrzebny fragment nadruku. W przypadku folii flex i flock, wykonanie nadruku to proces składający się z kilku etapów (co ma swoje odzwierciedlenie w cenie).

Sitodruk

Sitodruk to najstarsza i zdecydowanie najtrwalsza metoda nadruków na płaskich i dużych powierzchniach. Nadruk metodą sitodruku wykonuje się za pomocą siatki sitodrukowej, powstałej z połączenia aluminium i nici. Przygotowana wcześniej matryca przetłacza farbę i w ten sposób powstaje odbitka. Farba przeciskana jest automatycznie przez karuzele, czyli specjalne maszyny wtłaczające barwnik w materiał.

Tego typu nadruk może być wykonywany na koszulkach, ale nie tylko. Ta metoda pozwala na zdobienie bluz, czapek i odzieży roboczej. Jeśli chodzi o sitodruk na koszulkach, jest on naprawdę trwały i na jego jakość nie wpłynie negatywnie nawet częste pranie. Jest odporny na ścieranie i różne inne czynniki zewnętrzne.

Wykonywany jest z możliwie jak największą dokładnością i dbałością o każdy detal. Sitodruk zapewnia najwyższą jakość i daje możliwość wykonania druku w dowolnej kolorystyce. Co więcej, nie trzeba się obawiać wyblaknięcia od słońca lub kontaktu z wodą, ponieważ nadruk powstały dzięki tej metodzie jest odporny na działanie promieniowania ultrafioletowego (UV). Jeśli potrzebujesz koszulek z nadrukiem, których można używać nawet w zmiennych warunkach atmosferycznych, postaw na metodę nadruku w formie sitodruku.

Haft komputerowy

Haft jest starą metodą. Przed laty wykonywano go ręcznie, wykorzystując do tego głównie igłę i nici. Jak łatwo się domyślić, sposób ten był niebywale czasochłonny. W obecnych czasach hafty tworzą maszyny hafciarskie, wykonujące ponad tysiąc ściegów na minutę, więc cały proces tworzenia trwa zdecydowanie krócej.

Nie można odebrać haftom elegancji i prezencji. Hafty zawsze są wykonane precyzyjnie, co wpływa na ich trwałość. Można mieć pewność, że haft nie ulegnie zniszczeniu, nie wyblaknie, nie rozpadnie się. Z haftów jako metody znakowania odzieży od lat korzysta polska Państwowa Straż Pożarna. Co więcej, polskie symbole narodowe - herb i godło - zazwyczaj także są wykonywane w taki sposób.

Haft komputerowy

Podsumowanie

Każda z metod znakowania koszulek ma swoje plusy. To, na jaką metodę zdecydujesz się Ty, zależy w dużej mierze od tego, czy zwracasz uwagę na żywe kolory, odporność na ścieranie, czy chcesz wykonać nadruk na "zwykłym" t-shircie czy na koszulce sportowej, czy może na bluzie albo czapce, czy interesuje Cię materiał przypominający zamszowy meszek, czy może najbardziej podoba Ci się elegancki haft? Określ swoje preferencje i potrzeby i wtedy podejmij decyzję. Wierzymy, że dobrej jakości nadruki dostępne na rynku zadowolą nawet najbardziej wymagających klientów!

Komentarze