Sprzedaż na Amazon - Poznaj korzyści wynikające ze sprzedaży za granicą

Sprzedaż na AmazonPrzedsiębiorcy, którzy chcą dotrzeć do nowych klientów, a przez to zwiększyć swoje zyski, mogą skorzystać z wielu rozwiązań. Jednym z nich jest prowadzenie sprzedaży za pośrednictwem serwisu Amazon. Aby zacząć handel na platformie Amazon, należy spełniać określone warunki oraz przestrzegać zasad korzystania z serwisu. Założenie konta sprzedawcy Amazon daje możliwość skorzystania z wielu ciekawych narzędzi usprawniających proces sprzedaży i logistyki.

Kto może sprzedawać w serwisie Amazon?

Na platformie Amazon mogą handlować jednakowo podmioty, które oferują swoje towary w serwisie Amazon w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej, jak i osoby prawne, które chcą sprzedać dany produkt poza działalnością zarobkową. Sprzedawcy posiadający konto klienta Amazon mogą sprzedawać asortyment nowy bądź używany lub odnowiony. Możliwy jest również handel przedmiotami kolekcjonerskimi. Ponadto konto sprzedawcy Amazon upoważnia do sprzedaży towarów nie tylko na europejskich rynkach Amazon, ale także w Kanadzie i USA.

Co zrobić, aby rozpocząć handel na Amazon?

Jeśli interesuje Cię sprzedaż na Amazon, obowiązkowo musisz posiadać aktywne konto sprzedającego. Wcześniej jednak powinieneś wybrać odpowiedni plan sprzedaży. Możesz zdecydować się na indywidualny lub profesjonalny plan sprzedażowy. Pierwszy jest korzystny dla osób, które sprzedają mniej niż 40 produktów miesięcznie oraz nie planują korzystać z zaawansowanych narzędzi służących do sprzedaży. Natomiast jeśli w ciągu miesiąca zamierzasz sprzedawać więcej niż 40 produktów oraz korzystać z innych udogodnień oferowanych przez Amazon, wybierz plan profesjonalny.

Polscy sprzedawcy, jeżeli chcą zacząć sprzedawać na Amazon, muszą utworzyć konto sprzedawcy. W tym celu będą potrzebować dane rejestracyjne firmy, firmowy adres e-mail, aktywną kartę kredytową, ważny dokument tożsamości, numer konta bankowego oraz numer telefonu. Możliwe jest również handlowanie za pośrednictwem konta klienta Amazon. Po zakończeniu procesu rejestracji uzyskujemy dostęp do strony Seller Central, na której możemy w prosty sposób zarządzać sprzedażą na platformie Amazon.

Aby rozpocząć sprzedaż na Amazon, należy stworzyć oferty poprzez przypisanie odpowiedniego identyfikatora produktu oraz identyfikatora SKU, ułatwiającego śledzenie własnych zapasów, oraz prezentację informacji, takich jak nazwa, opis, zdjęcia, słowa kluczowe i hasła wyszukiwania, celem ułatwienia kupującym znalezienie produktu, wraz z ceną. Na końcu pozostaje nam wybór odpowiedniego wariantu realizacji zamówienia.

Czym jest Amazon Brand Registry?

Amazon Brand Registry jest działaniem prosprzedażowym, które umożliwia zwiększenie zysków firmy m.in. poprzez specjalnie stworzony sklep (Amazon Brand Store). Warunkiem skorzystania z tego narzędzia jest posiadanie przez sprzedawcę tzw. trademark ID. Oferowanie produktów pod własną marką przekłada się na wzrost dochodów. Należy mieć na uwadze, że zdolność do sprzedaży pod własną marką jest ograniczona do państw, w których zarejestrowane są nasze znaki towarowe, a także do kategorii produktów, które zgłaszaliśmy podczas rejestracji znaku towarowego. Amazon Brand Registry pozwala również tworzyć kampanie reklamowe.

Jak skutecznie reklamować produkt na Amazonie?

Amazon oferuje możliwość reklamy posiadanych produktów. Z opcji tej powinni skorzystać w szczególności początkujący sprzedawcy, którzy zaczynają handel na Amazonie. Zdobywanie nowych klientów i zwiększanie zysków możliwe jest poprzez skorzystanie z różnych rodzajów reklam, takich jak:

  1. Amazon Headline Search (Sponsored Brands) - jest to skuteczny sposób na wypromowanie sprzedawanych przez firmę produktów oraz marki. Prezentuje się to tak, że nad wynikami wyszukiwania widoczny jest prostokątny baner z logo, a obok niego znajdują się trzy wybrane produkty wraz z tytułem i oceną.
  2. Sponsored products (produkty sponsorowane) - produkty, które chcemy wypromować, wyświetlają się na dole i górze listy wyników wyszukiwania oraz opatrzone są informacją o tym, że oferta jest sponsorowana. W tym przypadku sprzedawca płaci, jeśli klient kliknie daną reklamę (CPC).
  3. Product Display Ads - jest to rodzaj reklamy displayowej, która wyświetlana jest pod opisem produktu oraz pod przyciskiem „dodaj do koszyka”.  Mogą z niej korzystać jedynie uczestnicy programu Amazon Vendor.

W jaki sposób dostarczyć produkt?

Zgodnie z polityką Amazon 90% zamówionych towarów musi być wysłanych w ciągu dwóch dni roboczych. Jeżeli sprzedający jest w stanie sprostać tym wymogom, może wysyłać zamówienia samodzielnie. Firmy, które nie mogą zająć się dostarczaniem przesyłek, bo np. generuje to wysokie koszty, mogą skorzystać z Fulfilment by Amazon (FBA). W ramach usługi oferowane produkty są przechowywane, pakowane i wysyłane z magazynów Amazon. Koszty FBA uzależnione są m.in. od kategorii produktu czy ilości zamówień.

Możliwe jest również wysłanie zamówionych produktów za pośrednictwem innego operatora logistycznego. Jest to model logistyczny działający na podobnej zasadzie co FBA. Produkty przechowywane są w zewnętrznym magazynie, a następnie kompletowane i wysyłane. Pozwala to obniżyć koszty stałe związane z magazynowaniem asortymentu. Sprzedający na Amazon mogą równocześnie korzystać z wszystkich oferowanych rozwiązań.

Pracownicy w dużym magazynie dystrybucyjnym

Jakie są zalety sprzedaży na Amazon?

Do zalet sprzedaży na Amazon możemy zaliczyć m.in.:

  • bezpieczeństwo transakcji płatniczych,
  • możliwość pozyskania szerokiego grona klientów,
  • okazję do realizacji sprzedaży za pomocą magazynów logistycznych Amazon,
  • szanse na dostęp do wielu praktycznych narzędzi służących do reklamy czy sprzedaży,
  • korzystanie z uznanej światowej marki, która oferuje obsługę klienta na wysokim poziomie.

Jakich towarów nie można sprzedawać za pośrednictwem Amazon?

Sprzedawcy zewnętrzni nie mogą bez uzyskania zgody handlować poszczególnymi kategoriami produktów. Jednocześnie niektórymi kategoriami mogą jedynie handlować podmioty posiadające profesjonalny plan sprzedażowy. Regulamin serwisu wymaga zgody na sprzedaż towarów z kategorii: produkty spożywcze, biżuteria, piwo, wino, wysokoprocentowe alkohole czy zdrowie i pielęgnacja.

Jakie są koszty sprzedaży na Amazon?

Handlując na platformie Amazon, musisz ponosić pewne koszty, których wysokość uzależniona jest m.in. od rodzaju sprzedawanych towarów czy wybranego planu sprzedażowego. Jeżeli zdecydowałeś się na plan profesjonalny, opłata miesięczna za korzystanie z platformy wynosi 165,91 zł, do której dochodzą dodatkowe opłaty za sprzedaż. Natomiast w planie indywidualnym płacisz 4 zł od każdego sprzedanego produktu, prowizję, oraz koszty zmienne. Inne opłaty, które musi ponieść sprzedający, wiążą się z wysyłką towaru.

Jakie są podstawowe zasady sprzedaży na Amazon?

Nieprzestrzeganie przepisów zawartych w regulaminie może skutkować nałożeniem blokady na konto Amazon. Aby do tego nie doszło, należy zadbać m.in. o:

  • legalność sprzedawanych towarów
  • prawidłowość opisów produktów i zdjęć,
  • terminową wysyłkę produktów,
  • autentyczność opinii klientów,
  • szybkie udzielanie odpowiedzi na zadane przez klientów pytania.

Kiedy Amazon wypłaci środki?

Amazon dokonuje pierwszej wypłaty środków 14 dni po rejestracji, a następnie proces płatności powtarza się regularnie co 14 dni. Zazwyczaj środki są dostępne na Twoim koncie bankowym w ciągu 5 dni roboczych od daty płatności.

Podsumowanie

Firmy sprzedające swoje produkty za pośrednictwem platformy Amazon mogą osiągać znacznie wyższe dochody dzięki jej popularności oraz szerokiej bazie klientów. Każdy sprzedający w ramach dostępu do serwisu Amazon może wykupić dostęp do usług, które usprawnią proces realizacji zamówienia czy zapewnią skuteczną reklamę. Jeśli chcemy sprzedawać swój towar za pośrednictwem Amazon, musimy przestrzegać podstawowych zasad - w przeciwnym razie nasze konto zostanie zablokowane. Sprzedaż na Amazon to doskonałe rozwiązanie, które zapewni Ci dobry start, a następnie pomoże utrzymać wysoką pozycję.

Komentarze