Co to jest mailing?

MailingMailing to inaczej jednorazowa, masowa wysyłka, która skierowana jest do konkretnej bazy adresowej będącej w posiadaniu nadawcy. Jej celem jest sprzedaż, albo zapisanie się na jakieś wydarzenie, pobranie jakiegoś dokumentu. Mailing to jeden z najbardziej popularnych kanałów, które służą do wykorzystywania informacji.

Dociera on do klienta z konkretnym produktem albo propozycją. Odbiorca, do którego jest skierowany mailing, może od razu czerpać z niego korzyści, jeśli jest to na przykład propozycja zakupu z dużą zniżką. Jednak mailingi nie budują trwałych relacji z odbiorcami. Nadawcy tej formy informacji nie oczekują na odpowiedź od adresata.

Na pytanie: co to jest mailing, najprościej można odpowiedzieć, że jest to reklama, która jest skierowana do konkretnego odbiorcy, na wybrany temat. Wiadomości te nie posiadają konkretnego terminu i wysyła się je w momencie pojawienia się danej oferty. Każdy mailing charakteryzuje się minimalną ilością słów, która musi zawierać maksimum czytelnego przekazu. Wiadomość, która jest przeznaczona dla odbiorcy, powinna zawierać duże, wyraźne zdjęcie, mało tekstu, który musi być wezwaniem do działania.

Kim jest odbiorca mailingu?

Odbiorcą mailingu nie jest osoba przypadkowa. Musiała ona w przeszłości wyrazić na to zgodę poprzez wypełnienie formularza w internecie, na forum dyskusyjnym, podczas rejestrowania konta w sklepie. Jest to korzystne, ponieważ odbiorca dostaje wiadomości, które go naprawdę interesują, a nadawca zyskuje potencjalnego klienta.

Mailing wykorzystywany jest praktycznie w każdej branży jako skuteczna forma reklamy i promocji. Jest to bardzo tani, a przeważnie darmowy sposób bezpośredniego dotarcia do klienta. Każdy nadawca, który decyduje się na tą formę autopromocji, sam może wysłać go ze specjalnego programu pocztowego, wykorzystując zebraną wcześniej listę adresatów mailingowych.

Mailingi te są o wiele korzystniejsze od tradycyjnych, bo nie mają możliwości mierzenia konwersacji. W specjalnym programie pocztowym do mailingu jest też sporo udogodnień, takich jak np. kreator, który pozwala śledzić dane konkretnej wysyłki. Można również otrzymać dane na temat tego ile osób odebrało wiadomość, ile ją otworzyło, kogo zainteresowała, a kto kliknął grafikę.

Mailing do własnej bazy

Mailingi mogą być kierowane również do własnych baz. Dzieje się tak wtedy, kiedy firma nie prowadzi regularnych newsletterów, tylko posiada legalną listę adresową, do której wysyła jakiś komunikat. Przeważnie jednak kieruje się je do baz zewnętrznych, które administrowane są przez profesjonalne agencje zajmujące się budowaniem baz mailingowych. Mają one różne profile deklaratywne i behawioralne. Mogą być skierowane do osób zainteresowanych samochodami, modą czy jakąkolwiek inną branżą.

Dobrze opracowany mailing ukazywać powinien to, co chce się osiągnąć i jak do tego dążyć. Inaczej powinny wyglądać mailingi, które mają być wysłane w celach sprzedażowych, a inaczej kiedy chce się pozyskać bazę klientów, poprawić wizerunek, albo nawiązać dobre kontakty z przyszłymi, potencjalnymi klientami.Warto pamiętać, by stosować się do wszystkich zasad pisania mailingów, by nie trafić na listę antyspamową.

Źródło: www.emaillabs.io.

Komentarze