Wynajem przestrzeni biurowej - co warto wiedzieć?

Wynajem przestrzeni biurowejRozwój firmy to rzecz jak najbardziej pożądana, jednak wiąże się z wieloma zmianami w jej funkcjonowaniu - często ze zmianą siedziby włącznie.

Choć to przedsięwzięcie niełatwe, możemy znaleźć dogodną siedzibę, która będzie dla nas odpowiednia pod względem ceny, lokalizacji i udogodnień. Czym kierować się, szukając nowego biura?

Po pierwsze, lokalizacja

Lokalizacja biura ma ogromne znaczenie, zwłaszcza gdy odwiedzać nas będą kontrahenci czy klienci. Wtedy jak najbardziej warto szukać miejsc bliżej centrum miasta. Na szczęście takich lokalów nie brakuje i możemy bez problemu znaleźć coś, co będzie odpowiadało naszym potrzebom. Należy jednak pamiętać, że atrakcyjna lokalizacja to również wyższa cena. Z tego powodu, gdy charakter naszej działalności nie zakłada wielu odwiedzin ze strony klientów (na przykład posiadamy firmę call center) lokalizacja na obrzeżach miasta może okazać się dla nas lepsza pod względem finansowym. Niemniej jednak warto zadbać o to, by w pobliżu wybranego budynku znajdowały się przystanki komunikacji miejskiej, które umożliwią swobodny dojazd do pracy pracownikom.

Biuro, jako element wizerunku firmy

Nie można też zapomnieć o tym, że biuro częściej, niż nie, stanowi element wizerunku naszej firmy. Dlatego wnętrza oraz możliwości wprowadzenia zmian w wystroju są ważne i powinny zostać poruszone zanim podpiszemy umowę. Wiele firm decyduje się na współpracę z dekoratorem wnętrz, co jeszcze bardziej podnosi atrakcyjność lokalu. Co ważne, nie tylko same wnętrza biura mają tutaj znaczenie, ale sam budynek i udogodnienia, które oferuje. Z tego też względu, wiele przedsiębiorstw chętnie wynajmuje przestrzenie biurowe w biurowcach, które takie warunki im zapewniają (oferują na przykład duży parking).

Wynajem przestrzeni biurowej

Źródło: Gdański Business Center.

Jaki metraż?

Szukając biura, powinniśmy też wiedzieć, jaki metraż nas najbardziej interesuje. Można bezpiecznie założyć, że nasza firma może się rozrosnąć, dlatego praktycznym jest wynajmowanie nieco większego biura, niż to, które jest nam aktualnie potrzebne. Dzięki temu bez problemu możemy zatrudnić nowych pracowników czy zmieniać aranżację wnętrz według naszych potrzeb. Nie warto natomiast decydować się na wynajem wielkiego biura, jeśli tego nie potrzebujemy. Zbyt dużo przestrzeni przytłoczy nas i zaburzy równowagę biura, a co ważniejsze, będzie również słono kosztowało.

Komentarze