Świat wirtualny przejął w dużej mierze działania w zakresie pozyskiwania klientów. Sprzedaż internetowa może być uzupełnieniem działalności lub stanowić podstawę funkcjonowania firmy. Co zrobić, by pozyskać klientów w sieci?
Współcześni klienci sami znajdują sobie firmy, od których chcą kupować produkty lub usługi. Nie oznacza to jednak, że można spocząć na laurach - wręcz przeciwnie. Klient musi mieć możliwość znalezienia firmy w łatwy sposób. Najprostszy, to oczywiście skorzystanie z wyszukiwarki internetowej. Co zrobić, by znalazł właśnie naszą ofertę?
Strona internetowa
Dobrze skonstruowana strona internetowa niewątpliwie pomaga w dotarciu do klienta. Pozwala nie tylko na przedstawienie historii i profilu działalności, wzbudzenie zaufania do firmy, ale i odczytanie zawartości strony na każdym nośniku (laptop, smartfon, tablet).
Aby klient dotarł na stronę internetową, powinna zawierać słowa i frazy kluczowe, które będą odpowiadały na potrzeby klientów. To bardzo ważne, ponieważ wpływa to na pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarkach, a zgodnie z badaniami, aż 81 proc. zakupów w Internecie rozpoczyna się od wyszukiwania w sieci, przy czym 75 proc. użytkowników nie przegląda więcej, niż pierwszą stronę wyników wyszukiwania.
Konieczna jest więc prawidłowa optymalizacja kodu strony i znajdującej się na niej treści, choć trzeba zdawać sobie sprawę, że pozycjonowanie jest procesem czasochłonnym i wymagającym specjalistycznej wiedzy. Przyspieszyć możemy go poprzez wykupienie kampanii w Google Ads. Dzięki temu, strona internetowa stanie się widoczna podczas wyszukiwania przez użytkowników konkretnych słów kluczowych.
Przygotowując optymalizację strony internetowej pod wyszukiwarki (SEO - Search Engine Optimization), warto uwzględnić tzw. Search Intent. Intencja wyszukiwania to inaczej cel, z jakim użytkownik wpisuje dane hasło do wyszukiwarki - powód, dla którego wpisał dane hasło. Może to być produkt, który chce kupić, miejsce wakacyjnej podróży czy restauracja na walentynkową kolację.
Konto na social media
Prowadzenie konta firmowego w social mediach, takich jak Facebook, Twitter, Instagram czy TikTok może być bardzo skutecznym sposobem przyciągnięcia klienta w Internecie. Warunkiem jest jednak profesjonalne, regularne prowadzenie fanpage oraz umieszczanie na nim ciekawych i wartościowych informacji. Specjaliści zalecają publikowanie 1-5 postów tygodniowo, choć w przypadku sklepów internetowych można publikować nawet kilka postów dziennie.
To, na którym portalu założymy profil firmowy, zależy od rodzaju prowadzonej działalności oraz grupy docelowej - preferencji użytkowników, ich wieku i celu, w jakim odwiedzają social media.
Pozyskanie klientów przez social media również wymaga czasu. Proces ten możemy przyspieszyć, wykorzystując płatne kampanie Facebook Ads.
Warto pamiętać, że skuteczność pozyskiwania klientów w Internecie jest uzależniona również od tego, w jaki sposób firma będzie kontaktować się z klientami. Kluczowy jest tu m.in. czas odpowiedzi na wiadomości mailowe czy odbierania telefonów, profesjonalne reagowanie na krytyczne komentarze i wyjaśnianie przyczyn niezadowolenia klientów.
Komentarze