W jaki sposób budować zaangażowanie społeczności na social mediach?

Social mediaBudowanie zaangażowania społeczności to najlepszy sposób na organiczne zwiększanie zasięgów naszego profilu. Co najlepsze - aktywność użytkowników portali poprawia rozpoznawalność naszej marki bez żadnego wkładu finansowego z naszej strony. Jak zbudować autentyczne zaangażowanie społeczności w social mediach?


Twórz treści prowokujące do dyskusji

Jeżeli jest coś, co większość internautów robi wyjątkowo ochoczo, to jest to dzielenie się swoją opinią. Może ona dotyczyć aktualnych wydarzeń, jakości konkretnych produktów lub tematów nieco bardziej uniwersalnych. Niezależnie od tego, co wybierzemy, pozwalając naszym odbiorcom wyrazić swoją opinię w danym temacie dajemy sobie szansę na wzbudzenie sporego zaangażowania pod udostępnianą treścią.

Zachęcając osoby śledzące nasze profile do dyskusji zwiększamy ich współczynnik organicznej aktywności, co przyczynia się do wzrostu rozpoznawalności danej marki. Ponadto posty na social mediach, w których regularnie pojawiają się nowe komentarze dłużej pozostają na wysokiej pozycji tablicy obserwujących nas użytkowników, dzięki czemu trafią one do jeszcze większego grona odbiorców.

Nie bój się własnej opinii

W dobie dzisiejszego internetu wzbudzenie zaangażowania odbiorców jest niemałym wyzwaniem. Tematy do niedawna jeszcze kontrowersyjne i wywołujące dyskusję, dziś są już na tyle wyeksploatowane, że nie wzbudzają większego zainteresowania.

Niezawodnym sposobem sprowokowania do dialogu pozostaje jednak niezmiennie szczere wyrażenie swojej opinii na wybrany temat, związany z naszą branżą. W ten sposób nawet nie stosując werbalnego ponaglenia do pozostawiania komentarzy pod daną treścią zachęcimy odbiorcę do wzięcia udziału w naturalnie zainicjowanej dyskusji.

Niezależnie od tego, czy będzie on zgadzał się z naszą opinią, czy też jego zdanie okaże się nieco odmienne - dialog pozwoli nam lepiej poznać potrzeby naszego klienta, jednocześnie pozytywnie wpływając na statystyki profilu, na którym będziemy prowadzić nasze dyskusje. Ponadto treści tego typu stwarzają nam możliwość przekazania odbiorcom wartości w postaci wiedzy lub rozwiązania określonego problemu.

Jak zarządzać rozwijającym się profilem na social mediach?

Tworzenie angażujących treści prędzej czy później doprowadzi nas do sytuacji, w której manualne opanowanie wszystkich toczących się dyskusji będzie, delikatnie rzecz ujmując, mocno utrudnione. Z pomocą przyjdą nam odpowiednie narzędzia, umożliwiające efektywne zarządzanie wieloma profilami na mediach społecznościowych.

Wdrażając odpowiednie narzędzie do zarządzania aktywnością w social media możemy nadzorować reakcje użytkowników wszystkich portali w jednym miejscu. Dzięki temu maksymalnie skrócimy czas naszej reakcji na zapytania klientów oraz zyskamy pewność, że nie pozostawiliśmy żadnego komentarza bez odpowiedzi.

Narzędzie pozwoli nam również na sprawne zarządzanie zespołem obsługi klienta oraz odciążenie naszych pracowników z pracy, którą może wykonać za nich algorytm. Do możliwości takiego rozwiązania należy między innymi automatyczne usuwanie komentarzy zawierających linki lub konkretne frazy, a także konfiguracja automatycznej odpowiedzi na określone zapytania. Pomocne okaże się również narzędzie do automatyzacji social mediów, pozwalające na zautomatyzowane zarządzanie profilem, publikowanie postów oraz szczegółowe raportowanie aktywności użytkowników na wszystkich naszych profilach społecznościowych.

Komentarze