Systemy kolejkowe w firmie - jakie korzyści przynosi ich wdrożenie?

System kolejkowy w firmieCo w dzisiejszym, zabieganym świecie jest dla wielu z nas najcenniejszym zasobem? Czas. Nikt nie chce czekać - w urzędzie, w biurze obsługi klienta, w przychodni, na dworcu czy lotnisku. Nic też nie stresuje nas bardziej, niż niepewność, jak długo potrwa wizyta, którą zaplanowaliśmy oraz frustracja, gdy ktoś próbuje ominąć naszą kolejkę.

Standardy obsługi klienta zmieniają się dziś w błyskawicznym tempie. Wszędzie oczekuje się ekspresowego i wygodnego załatwienia sprawy, bez przesiadywania w długich "ogonkach". Zmiany te dodatkowo przyspieszyła jeszcze epidemia koronawirusa - długie oczekiwanie w tłumie to przecież także większe ryzyko kontaktu z drobnoustrojami i niepotrzebne narażanie się na zachorowanie.

Rozwiązaniem, które w prosty sposób pozwala wyliczyć czas oczekiwania i skierować klienta do konkretnego doradcy czy okienka, a przy tym znacząco zwiększa jego poczucie komfortu i bezpieczeństwa, jest nowoczesny system kolejkowy.

System kolejkowy - szybka i komfortowa obsługa klientów

Wdrożenie systemu kolejkowego przynosi oczywiste poprawienie jakości obsługi klientów. Dlaczego? Zarządzanie kolejką staje się automatyczne. W systemie kolejkowania klient może od razu zobaczyć, który numerek jest obecnie obsługiwany, ile osób jest przed nim w kolejce i ile czasu potrwa oczekiwanie. Nie ma potrzeby pilnowania swojego miejsca - można nawet załatwić w tym czasie inne sprawy.

Co więcej, system kolejkowy wskazuje od razu okienko lub stanowisko doradcy, do którego klient powinien się zgłosić. To bardzo komfortowe rozwiązanie - obsługiwana osoba czuje się bezpieczniej i spokojniej, a poziom stresu zostaje u niej znacząco zredukowany.

System kolejkowy w firmie

Zdjęcie pochodzi ze strony dasoft.com.pl.

Wdrożenie systemu kolejkowego oszczędza czas pracy pracowników

Jak wiele czasu zajmuje pracownikom wskazywanie odpowiednich okienek, odpowiadanie na ciągłe pytania, a nawet reagowanie na kryzysowe sytuacje, gdy klienci niepokoją się długim czasem oczekiwania? Każdy, kto pracował tam, gdzie w krótkim czasie trzeba obsłużyć wiele osób, wie, jak trudne to bywa zadanie.

Odpowiedni system kolejkowania większość tych zadań wykona za pracownika - ustawi kolejkę, poinformuje o liczbie oczekujących, wyliczy czas oczekiwania, wskaże odpowiednie okienko lub stanowisko doradcy. Dzięki temu pracownik będzie czuł się bezpiecznie i komfortowo, a cały czas pracy przeznaczy na efektywne wykonywanie swoich zadań.

W jakich firmach wdrożenie systemu kolejkowego przynosi największe korzyści?

Niezależnie, czy jest to zakup leku, wizyta u lekarza, odebranie paczki w firmie kurierskiej, wypełnienie dokumentów w urzędzie czy szybkie zamówienie w lokalu gastronomicznym - w każdym z tych miejsc system kolejkowania zmniejszy czas oczekiwania i poprawi komfort klientów:

    • Urzędy, biura obsługi klienta, banki, systemy gwarancyjne - system kolejkowania ustali, z jaką sprawą przyszedł klient i umówi osobę oczekującą do odpowiedniego doradcy. Reklamacja, przedłużenie umowy, dopytanie o szczegóły nowej oferty - z dobrze zorganizowanym systemem kolejkowania zarządzający kolejkomatem dobrze wie, kto do niego przyszedł w danej chwili i gdzie należy go skierować.
    • Lotniska i dworce - system kolejkowy świetnie się sprawdza tam, gdzie oczekuje się na wypełnienie czy sprawdzenie dokumentów oraz zakup biletów. Podróżny wie, ile czasu zajmie oczekiwanie i może spokojnie zająć się innymi sprawami.
    • Przychodnie i szpitale - system kolejkowania znakomicie poprawia komfort oczekujących pacjentów i ułatwia pracę personelowi.
    • Placówki gastronomiczne, apteki, drogerie i sklepy - kolejkomat w lokalu handlowym oznacza więcej zadowolonych klientów i wyższe zyski.

    System kolejkowy w firmie

    Zdjęcie pochodzi ze strony dasoft.com.pl.

    Który z dostępnych na rynku systemów kolejkowych wybrać?

    Wdrożenie systemu kolejkowego to kamień milowy w rozwoju każdej nowoczesnej firmy, ale i duże wyzwanie organizacyjne oraz finansowe. Warto wybrać takie rozwiązanie, które będzie niezawodne i sprawdzone, a przy tym intuicyjne i łatwe do wprowadzenia. Systemy kolejkowe Dasoft to najlepsze pod względem łatwości obsługi i instalacji rozwiązania dostępne na polskim rynku. Jakie możliwości mamy do wyboru?

    System Kolejkowy Qset

    System kolejkowy firmy Dasoft idealny do zastosowania wszędzie tam, gdzie potrzebujemy sprawnej obsługi klienta, ale nie są nam niezbędne dodatkowe dane statystyczne. Jego największą zaletą jest prostota obsługi i łatwość instalacji. Do wyboru mamy 4 rodzaje systemów, w tym takie, które dzielą klientów na kategorie, jeśli oferta obejmuje różne rodzaje usług.

    System kolejkowy Qweb

    Wszechstronny i uniwersalny system kolejkowy firmy Dasoft. Pozwala na daleko idącą personalizację, a przy tym daje możliwość analizy szczegółowych danych, które dostarcza w rozbudowanych raportach. Siecią można zarządzać za pośrednictwem przeglądarki internetowej. Bieżący monitoring pomaga monitorować aktualny stan osób oczekujący, a klient może być powiadamiany wiadomością SMS lub e-mail, dotyczącą np. terminu wizyty.

    System Antycovid

    Ta dodatkowa funkcjonalność systemów kolejkowych firmy Dasoft powstała w związku z sytuacją epidemiologiczną w Polsce i na świecie. System kolejkowy pozwala na możliwość internetowej rezerwacji wizyty. Klient otrzymuje wirtualny bilet poprzez SMS, nie musi też potwierdzać przybycia na biletowniku. Dodatkowe funkcje systemu Antycovid to także możliwość wyposażenia biletownika w czujnik pomiaru temperatury czy system głosowy z detektorem ruchu.

    System kolejkowy sprawdzi się wszędzie tam, gdzie trzeba szybko obsłużyć dużą liczbę osób czekających w kolejce. Digitalizacja, dystans społeczny oraz coraz większe wymagania i oczekiwanie komfortu ze strony klientów to trendy rynkowe, które sprawiają, że ta usługa będzie coraz popularniejsza.

    Firma Dasoft

    Zdjęcie pochodzi ze strony dasoft.com.pl.

    Komentarze