Sprzedaż e-commerce na rynkach zagranicznych

Sprzedaż e-commerceNa pewnym etapie rozwoju dla prężnie działającej firmy krajowy rynek staje się zbyt ciasny. To dobry moment, by zaplanować ekspansję zagraniczną. Zawalczenie o konsumentów z obcego kraju może przynieść wiele nowych wyzwań związanych np. z barierą językową, różnicami kulturowymi oraz faktycznymi potrzebami klientów. Należy dokładnie rozplanować działania, ich czas realizacji oraz skupić się na rodzaju klientów, dla których dany plan jest tworzony. Potrzeby rynku różnią się w zależności od danego państwa nie należy o tym pamiętać, na każdym etapie sprzedaży. Jak zacząć międzynarodową sprzedaż w systemie e-commerce?

Specyficzne rynki zagraniczne

Firma nabiera rozpędu, rozwija się dynamicznie i ma apetyt na więcej, niż działanie w obrębie krajowej dystrybucji. Sprzedaż przez Internet teoretycznie nie zna granic, a jak to wygląda w praktyce? Jak firmom udaje się z sukcesem zawalczyć o klientów zagranicznych? Wielu polskim przedsiębiorcom sprzedaż międzynarodowa przyniosła zwielokrotnienie obrotów i zysków. Obecnie polskie sklepy internetowe obsługują nie tylko sąsiednie rynki europejskie, ale docierają z towarami nawet w najdalsze zakątki świata. Niestety sukces w ojczyźnie nie jest gwarantem powodzenia na zupełnie nowym rynku. Przede wszystkim inne potrzeby konsumentów mogą podciąć skrzydła ekspansywnym handlowcom. Każdy kraj ma swoją specyfikę, obowiązują w nim swoiste trendy w nabywaniu towarów, a do tego dochodzi nasycenie rynku oferowanymi artykułami rodzimymi i oczywiście silna konkurencja.

Sprzedaż e-commerce

Nowe możliwości działania - wsparcie agencji konsultingowych

Jednym z najbardziej znanych potknięć w sprzedaży międzynarodowej aut jest przykład koncernu Mitsubishi. Było to w czasach, gdy e-commerce dopiero raczkował, ale nauka, która płynie z tego doświadczenia, doskonale obrazuje czyhające zagrożenia. Firma niedostatecznie zbadała uwarunkowania językowe Hiszpanów przed wprowadzeniem modelu terenowego. Każdy obcy kraj to nie tylko inny język urzędowy, ale również język potoczny, w tym wulgaryzmy. Japończykom zabrakło dogłębnej analizy, co doprowadziło do tego, że pokaźne środki z budżetu reklamowego na wypromowanie i sprzedaż tego modelu samochodu w Hiszpanii zostały zmarnotrawione. Choć osiągi techniczne i moc silnika w pełni odpowiadały potrzebom kierowców, dopiero po rebrandingu sprzedaż mogła wystartować z powodzeniem. Potknięcia zdarzają się najlepszym, a myśląc o ekspansji międzynarodowej, trzeba poznać specyfikę rynku. Nie każdy jednak posiada zmysł odkrywcy. Bardzo pomocne w takim przypadku są agencje konsultingowe, które doskonale poradzą sobie z badaniami rynku i oceną potencjału wejścia na nowe obszary zbytu.

Sprzedaż międzynarodowa w systemie e-commerce

Jak zacząć sprzedaż międzynarodową w obcym kraju? Po pierwsze warto dowiedzieć się, kim są klienci, do których chcemy zaadresować swoje produkty. Analiza potrzeb, oczekiwań, możliwości finansowych i przyzwyczajenia to niezbędny element udanej ekspansji. Klienci są różni, warto zrobić ich profile, rozpisać dokładnie każdy element potrzeb, czy obaw wobec sprzedaży międzynarodowej na danym kontynencie. Umocni to świadomość zespołu, ale też pomoże odnieść sukces.  Kolejna rzecz do zrobienia to sprawdzenie efektywności kanałów komunikacji marketingowej. Jak się wypromować ze swoimi produktami? Jak zdobyć przewagę nad konkurencją w obcym kraju? Skąd czerpać wiedzę o zagranicznych rynkach docelowych? Na portalu Komerso.pl znajdziemy informacje, jak z powodzeniem zaplanować sprzedaż międzynarodową i zdobyć nowy rynek dla e-commerce.

Komentarze