W dobie "Big Data" i ewolucji zamówień komercyjnych, firmy muszą poprawić swoją strategię komunikacji z klientami. Wszystko zaczyna się od wysokiej jakości bazy danych klientów. To coś więcej niż tylko książka adresowa -odgrywa ona ważną rolę w realizacji skutecznej strategii marketingowej. Oto najważniejsze punkty, które warto wiedzieć o tym cennym dokumencie.
Marketing, Reklama, Promocja
Baza danych klientów - czym jest i jakie niesie korzyści?
Promocja sprzedaży - definicja, rodzaje, formy i techniki
Promocja sprzedaży daje przedsiębiorstwom szerokie pole manewru. Właściwie wykorzystana dostarcza firmie korzyści oraz pomoc w realizacji strategii i wcześniej ustalonych celów. Z kolei źle zorganizowana lub nadużywana może spowodować zniechęcenie klienta bądź też zobojętnienie wobec jej przekazu. Istotą promocji sprzedaży jest spowodowanie wrażenie, że poprzez zakup danego produktu klient zyskuje o wiele więcej niż wart jest ów towar w rzeczywistości.
Chwytliwe nazwy firm
Sukces firm na rynku jest uzależniony od wielu różnych czynników. Stworzenie chwytliwej nazwy dla firmy jest jednym najważniejszych, ponieważ łączy firmę z odbiorcami od samego początku prowadzenia działalności.
Dowiedz się, jak stworzyć ciekawą nazwę firmy, by odnieść sukces!
Jak dobierać media i środki reklamy dla firmy?
O skuteczności reklamy decyduje wiele czynników. Sama treść komunikatu reklamowego ma ogromne znaczenie, jednak równie istotnym zagadnieniem jest wybór tych mediów, w których ma ona zostać ostatecznie zaprezentowana. A wybór mediów nie jest wcale łatwym zadaniem, o czym doskonale wiedzą przedsiębiorcy i pracownicy agencji reklamowych.
Reklama dźwignią handlu
Reklama jest dźwignią handlu. Sukces bądź porażka firmy bardzo często zależy nie od jakości oferowanych usług, nie od lokalizacji ani nawet nie od prowadzonej branży, a właśnie od prowadzonej kampanii reklamowej.
Definicja promocji. Cele, funkcje, rodzaje promocji
Promocja jest jedną z najpowszechniej stosowanych metod oddziaływania na odbiorców. Umożliwia przekazywanie nabywcom informacji o produktach i usługach, a jednocześnie poszerza wiedzę na temat działalności przedsiębiorstwa. Sprzyja również kreowaniu preferencji rynkowych. Może być praktykowana na wielu różnych polach, jednak jej cele i funkcje pozostają zwykle takie same. Natomiast pod pojęciem strategii promocji rozumie się zbiór wszystkich środków pomocnych przedsiębiorstwu do przekazania otoczeniu informacji na temat swojej działalności, produktów i usług.