Katalogi z drukarni. Formaty, opcje druku i wykorzystanie

Katalogi z drukarniKatalogi z drukarni to idealne rozwiązanie dla restauracji, salonów kosmetycznych i wszystkich biznesów, w których na miejscu klient przegląd zakres usług.

Drukarnia: katalogi i ich możliwości reklamowe

Jeśli Twoim pierwszym skojarzeniem na słowa katalogi i drukarnia jest obszerna i błyszcząca broszura, to pomożemy rozszerzyć Twój horyzont w tym zakresie. Owszem katalogi z drukarni mogą być dużą formą prezentacji np. katalog domów dla biura architektonicznego czy katalog, który przypomina nieco branżowy magazyn. Dużą formę katalogów stosują jednak również przedsiębiorstwa, które chcą zaprezentować na eventach czy targach zakres swojego biznesu. Forma katalogów będzie odpowiednia zatem np. do prezentacji katalogu części samochodowych, rozwiązań technologicznych w konstrukcjach budynków czy materiałów do wznoszenia ścian. Poniżej zaprezentujemy Ci możliwe sposoby wykorzystania katalogów z drukarni.

Drukarnia: katalogi - opis produktu

Katalogi to dużo obszerniejsza forma ulotki. Przypominają zeszyt lub broszurę i zawierają od 8 nawet do kilkudziesięciu stron.

Katalogi dostępne są w formatach:

  • A6
  • A5
  • A4
  • 210/210
  • DL
  • B5

Katalogi w drukarni przygotowywane są na nowoczesnych maszynach poligraficznych w technologii cyfrowej. Dostępne są nakłady od 5 do 2500 sztuk w zależności od rozmiaru i rodzaju papieru.

Jak są drukowane? Na papierze kredowym, błyszczącym o gramaturze 90 g, 130 g, 170 g, 250 g i 300 g. Wykorzystywana jest technologia druku offsetowego z możliwością wykorzystania systemu CTP dla nakładów od 250 szt.

Na okładce i w środku katalogu możliwy jest zadruk dwustronny pełnokolorowy. Okładka katalogu z kolei może być uszlachetniona folią (matową lub błyszczącą) lub lakierem UV.

Katalogi szyte: dla jakich branż?

Katalog szyty sprawdzi się w każdej branży, w której klient bezpośrednio styka się z prezentowanym zakresem usług. Może posłużyć jako menu w restauracji, spis usług z opisami dla salonu kosmetycznego czy salonu masażu. To także świetna forma prezentowania zasad pobytu w hotelu czy w pensjonatach. W takim przypadku można rozszerzyć treść o przewodnik dla gościa po okolicy.

Estetyczna forma druku sprawdzi się również jako portfolio dla fotografa. Architekt może zawrzeć w katalogu projekty, jakie przygotował, firma budowlana z kolei zaprezentować inwestycje wraz z referencjami klientów. Z kolei dla agenta ubezpieczeniowego katalog może w prosty sposób przedstawiać główne założenia poszczególnych opcji polis. Innym rozwiązaniem będzie zastosowanie katalogów w edukacji. Mogą być one dołączane do zestawów informacyjnych dla studentów, uczestników kursów w szkołach jazdy czy szkołach językowych.

Projekt katalogów z drukarni

Powyżej wspomnieliśmy o możliwościach wykorzystania katalogów w różnych branżach. Projekt katalogu dobrze jest zlecić specjaliście, jeśli sami nie umiemy posługiwać się programami graficznymi. Należy pamiętać, że oprócz efektów wizualnych i czysto estetycznych czy marketingowych, projekt musi zostać przygotowany w odpowiedniej jakości i rozdzielczości do druku.

Komentarze