Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Sprzedaż w sklepie internetowymW branży e-commerce istnieją aspekty, które łączą zarówno największych graczy, jak i niewielkie podmioty, dopiero wchodzące na rynek. Jednym z nich jest dążenie do pozyskiwania coraz liczniejszej grupy odbiorców, a co za tym idzie, intensyfikowanie sprzedaży w sklepie internetowym. Dążąc do tego celu wypracowano szereg narzędzi, wspomagających sprzedaż online. W niniejszym artykule przedstawimy pięć skutecznych technik, dzięki którym możliwe jest osiągnięcie większych wyników w e-sprzedaży.

Stosuj język korzyści, ale unikaj hiperbolizowania

Dzisiejsi konsumenci, funkcjonujący w sferze online, są niezwykle wrażliwi na marketingowe bzdury. Przesadne twierdzenia, takie jak zapewnienia o nieomylności, czy o byciu najlepszym na rynku, nie będą dobrym rozwiązaniem. Z drugiej zaś strony czytelnicy online nie znoszą pustki i nudy. Internauci preferują szczerość, która może być ubrana w bardzo przystępną formę. Przykład? Stosuj komunikaty reklamowe, które prosto i wyczerpująco odpowiadają na dany temat. Mów o tym, co dany produkt lub usługa da konsumentowi, albo to, jaki problem jest w stanie on/ona rozwiązać. Uzupełniaj opisy na podstronach o treści, które wydadzą się dla czytelnika wartościowe i użyteczne. Jednocześnie muszą odnosić się do konkretnych korzyści, które kupujący osiągnie poprzez nabycie danego towaru.

Dywersyfikuj metody płatności za zakupy

Udostępniasz możliwość płatności BLIKiem, kartą kredytową, bądź za pobraniem? A co z innymi, rozwojowymi metodami płatności, które już dziś mają spory udział w rynku, np. ApplePay, GooglePay? Więcej opcji płatności oraz możliwości wysyłki, to większa szansa, że klient nie porzuci koszyka w ostatnim etapie dokonywania transakcji. Zgodnie z danymi zbieranymi w branży e-commerce, aż 70% użytkowników rezygnuje z zakupów w sklepie internetowym na ostatnim etapie ich dokonywania. Jest szczególnie istotne dla osób realizujących zakupy za pomocą urządzeń mobilnych. Płatność za pośrednictwem w/w metod jest w tym kontekście znacznie wygodniejsza, nie może więc dziwić, iż klienci coraz częściej naciskają na wdrażanie nowych metod płatności do sklepów online.

Wyciągnij wirtualną rękę w stronę klienta

Do tego celu służą m.in. dedykowane widżety, implementowane na strony sklepowe. Kojarzymy je chociażby z AliExpress, czy z innych sklepów sprzedażowych w sieci. Wyskakujące okno pop-up, pojawiające się dyskretnie, w jednym z rogów ekranu, motywuje internautę do rozpoczęcia rozmowy ze sprzedającym. Duża część kupujących rezygnuje z zakupów ze względu na brak ekspresowego kontaktu z obsługą sklepu. Kupujący może bowiem odczuwać wątpliwości dotyczące np. dostępności produktów, ich specyfiki czy kolorystyki. Jeśli takie kwestie sporne się pojawią, widżet callback z odnośnikiem do np. komunikatora Messenger będzie szybką możliwością na sprawny kontakt pomiędzy zainteresowanym, a sprzedającym.

Wykorzystuj mechanizm społecznego dowodu słuszności

Mechanizm opisany przez znamienitego psychologa, Roberta Cialdiniego, wskazuje na pewne zależności, jakimi wykazuje się osoba zainteresowana określonymi produktami. Konsument jest bardziej skory wybrać te towary, które zostały polecone przez inne osoby. Można to zobrazować na przykładzie z życia: jeśli przechodzimy obok cukierni i widzimy wychodzących, zadowolonych klientów, nasza percepcja na temat tego miejsca ulega poprawie. W sprzedaży internetowej zasadę "social proof" możemy wdrażać na kilka sposobów. Po pierwsze, eksponujmy komentarze i oceny zadowolonych kupujących, a jeśli nie mamy ich w ogóle, zorganizujmy możliwość wystawiania feedbacków. Po drugie uczestniczmy aktywnie w życiu social mediów: zwiększajmy systematycznie liczbę obserwujących na Instagramie, czy "lajkujących" na Facebooku. Twórzmy konkursy, które zachęcą osoby do częstszej interakcji z firmą.

Estetyka strony i poprawna ekspozycja produktów

Profesjonalnie zaprezentowany towar jest dla konsumenta bardziej atrakcyjny, niż ten opatrzony w słabą formę jego prezentacji. Taką sytuację można porównać do wizyty w restauracji: klientom zazwyczaj bardziej smakują ładnie podane potrawy, niż te, które zostały niechlujnie umieszczone na talerzu. To niemal oczywiste, że inwestycja w wysokiej jakości fotografie i grafiki będzie miała analogiczny wpływ na odwiedzających Twoją witrynę sprzedażową. Niezależnie od tego, co sprzedajesz, dołącz do dedykowanych podstron wysokiej jakości zdjęcia swoich produktów. Unikaj stosowania miniatur, czy wykorzystywania słabo oświetlonych zdjęć zrobionych, np. na zapleczu. Choć może wydawać się to początkowo bezsensowne - zastosuj jak najwięcej zdjęć, wykonanych pod każdym możliwym kątem. Ludzie uwielbiają wnikliwie analizować fotografie, a im więcej materiału mają, tym istnieje większa szansa, że zdecydują się na zakup.

Więcej informacji na temat zwiększania sprzedaży w sklepie internetowym, znajdziesz tutaj: https://blog.sky-shop.pl/jak-zwiekszyc-sprzedaz-w-sklepie-internetowym-10-skutecznych-sposobow/.

Komentarze