Jak stworzyć atrakcyjną kartę produktu?

Karta produktuCoraz więcej Polaków decyduje się na zakupy przez Internet. Nic dziwnego, jest to szybka, wygodna i bezpieczna opcja, dzięki której możemy zaoszczędzić czas i pieniądze oraz dokonać racjonalnych, przemyślanych zakupów.

Sklepy internetowe tworząc strategię reklamową i marketingową stają w wyścigu o uwagę klientów docelowych i starają się za wszelką cenę dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. W przypadku sprzedaży internetowej bardzo ważna jest odpowiednia promocja, doskonały kontakt z klientem oraz szybka wysyłka. Co jeszcze wpływa na sukces sprzedażowy?

Karta produktu - co to jest?

Jednym z podstawowych i kluczowych aspektów może być karta produktu w sklepie internetowym. Karta produktu to, innymi słowy, sposób prezentacji oferowanych produktów i usług. Dobra karta produktu nie tylko przyciąga uwagę klienta i ma za zadanie skłonić go do zakupu, ale również pozytywnie wpłynie na pozycjonowanie sklepu w wyszukiwarkach.

Karta produktu - klucz do sukcesu w sprzedaży internetowej

Klienci, decydując się na zakupy przez Internet, poszukują jak najlepszych okazji i starają się wybrać produkt idealnie dopasowany pod ich gusta, preferencje i potrzeby. Karta produktu w sklepie internetowym to zakładka, która zawiera prezentację oferowanego towaru i ma za zadanie przekonać potencjalnego klienta, ze to właśnie ten towar będzie spełniał jego indywidualne potrzeby.

Atrakcyjna, dobrze przygotowana karta produktu jest doceniana zarówno przez klientów, jak i również przez algorytmy wyszukiwarek. Wysokiej jakości treść i odpowiednie nasycenie słów kluczowych sprawia, że Google będzie wyświetlać nasz sklep internetowy na pierwszych stronach wyszukiwania. To z pewnością może mieć wpływ na wzrost sprzedaży, a co za tym idzie na sukces naszego biznesu.

Właściwa prezentacja oferowanego produktu może sprawić, że klient wybierze nasz sklep, nawet jeśli cena u konkurencji jest nieco niższa. Atrakcyjna karta powinna zawierać wszystkie niezbędne informacje, dobre zdjęcia oraz skłaniać klienta do podjęcia decyzji zakupowej.

Podstawowe elementy karty produktu w sklepie internetowym

Projektując wygląd strony sklepu internetowego, powinniśmy skupić się na tym, by była estetyczna, przyjazna i intuicyjna w obsłudze. Wszelkie informacje na temat zwrotu, gwarancji, czy możliwości kontaktu powinny być łatwo widoczne, tak by klient mógł znaleźć je poprzez jedno kliknięcie myszką. Karta produktu stanowiąca niejako prezentację produktu również powinna być przejrzysta i czytelna. Ponadto powinna zawierać kilka najważniejszych informacji, takich jak:

  • pełna nazwa oferowanego produktu - wraz z nazwą modelu czy numerem referencyjnym. To dzięki dobrze opisanej, pełnej nazwie wyszukiwarki będą w stanie pozycjonować nasz sklep internetowy. marka produktu,
  • cena,
  • pełny opis produktu - Ważne żeby opis zawierał wszelkie niezbędne informacje o produkcie, takie jak waga, wymiary, czy właściwości. Ponadto opis powinien być atrakcyjny i zachęcać do zakupu. Warto podkreślić więc wszelkie korzyści wynikające z użytkowania danego produktu, zamieścić przykładowe opinie zadowolonych klientów i skonstruować unikalny, oryginalny opis, który zaciekawi klientów.
  • zdjęcia - Zdjęcia są kluczowym aspektem sprzedaży internetowej. Powinny być profesjonalne i zachęcać do zakupu oraz dokładnie prezentować sprzedawany towar.

Karta produktu - przykład

W zależności od tego, jakiego rodzaju towar sprzedajemy, nasza wzorcowa karta produktu: https://blog.sky-shop.pl/karta-produktu-w-sklepie-internetowym/ będzie wyglądała nieco inaczej. Na przykład w przypadku sprzedaży odzieży niezbędnym elementem karty będzie pełna tabela rozmiarów wraz z dokładnymi wymiarami. Dzięki temu klient będzie w stanie dopasować idealny rozmiar. Sklep internetowy z odzieżą powinien również postawić na dobre jakościowo zdjęcia, które dobrze prezentują ofertę i ukazują ten sam model odzieży na różnych typach sylwetki. W przypadku sprzedaży telefonów komórkowych warto wrzucić na kartę produktu filmik video, który będzie prezentował sposób obsługi i najważniejsze opcje dostępne na urządzeniu. Przydatnym również może okazać się tabela porównawcza z innymi modelami telefonów, dzięki czemu klient będzie w stanie wybrać urządzenie, które najlepiej spełnia jego oczekiwania.

W przypadku kosmetyków filmik video również może okazać się strzałem w dziesiątkę - na przykład można zaprezentować działanie tuszu do rzęs, czy podkładu. Widoczny efekt z pewnością przyciągnie klienta i sprawi, ze ten szybciej podejmie decyzję o zakupie. Jeśli chodzi o kosmetyki, kluczową informacją może również okazać się pełny skład produktu, wraz z wyszczególnieniem składaków mających aktywny wpływ na wygląd skóry, czy włosów.

Komentarze