Jak prowadzić efektywną sprzedaż w sektorze B2B?

Sprzedaż w sektorze B2BSprzedaż w internecie, niezależnie od tego czy wybierzesz sektor B2B, czy B2C, to jeden z najlepszych sposobów na stworzenie biznesu, który będzie przynosił stały dochód na wysokim poziomie. Duża konkurencja i wysokie oczekiwania klientów sprawiają jednak, że sprzedaż w sektorze B2B jest dużym wyzwaniem. Jak zatem możesz prowadzić efektywną sprzedaż w sektorze B2B?

Czym jest sektor B2B?

Sektor B2B (z ang. business to business) obejmuje transakcje, które zachodzą pomiędzy dwoma podmiotami gospodarczymi, czyli firmami. Oczywiście, czasem o zakupie lub sprzedaży może decydować tylko jeden przedstawiciel przedsiębiorstwa, jednak decydującym czynnikiem jest to, że występuje on jako przedstawiciel firmy (nawet jeśli to jednoosobowa działalność gospodarcza). Sektor B2B to zatem transakcje pomiędzy podmiotami gospodarczymi niezależnie od ich ilości. W sektorze B2B mogą być oferowane zarówno usługi, jak i produkty. Tym, co często charakteryzuje sprzedaż B2B, są stosunkowo duże ilości sprzedawanych towarów - klienci z reguły kupują produkty w ilościach hurtowych. Sprzedaż w sektorze B2B bardzo często pozwala na osiągnięcie znacznie większych zysków niż przy sprzedaży klientom indywidualnym, jak ma to miejsce w przypadku sektora B2C, jednak rynek B2B wymaga przy tym wykorzystania innych metod sprzedażowych.

Jak sprzedawać w B2B - zbuduj wizerunek eksperta

Największą różnicą, między sektorami (B2B i B2C), jest nieco dłuższy i bardziej złożony proces zakupowy. Jeśli sprzedajesz w sektorze B2B, musisz nie tylko zainteresować potencjalnych klientów oferowanymi produktami, ale również dotrzeć do osób, które podejmują decyzje w firmie i sprawić, że będą one gotowe, aby zaufać Twojej firmie. Aby skutecznie sprzedawać w branży B2B, Twoja firma powinna wzbudzać zaufanie. Najłatwiej osiągnąć to poprzez budowę eksperckiego wizerunku i content marketing. Marketing treści generuje nawet trzy razy więcej leadów niż tradycyjne metody marketingowe i to przy znacznie niższych kosztach. Zapewnij swoim potencjalnym klientom wartość w postaci oryginalnych treści, na przykład poprzez posty na blogach i w mediach społecznościowych. W ten sposób pozycjonujesz się jako ekspert w postrzeganiu potencjalnych klientów. Warto wykorzystać również inne metody na zwiększenie poziomu zaufania. Na przykład pozytywne referencje od zadowolonych klientów są niezwykle skutecznym narzędziem marketingowym.

Stosuj skuteczne metody marketingowe

W kontekście B2B decyzje zakupowe są często podejmowane w zespołach lub przez przełożonych Twojego klienta docelowego. Dlatego powinieneś odpowiednio przemyśleć swoją strategię sprzedażowych. Podstawą do planowania procesów sprzedażowych jest analiza potrzeb, która bierze pod uwagę nie tylko potrzeby i klientów, ale także odbiór oferty przez osoby decyzyjne w firmie. Należy zatem wziąć pod uwagę różne postacie, role i strukturę firm, która mają być głównymi odbiorcami oferty. Musisz się zatem zastanowić, jakie kanały komunikacji pozwolą Ci dotrzeć do najważniejszych odbiorców. Czy będą to media społecznościowe? E-mail marketing? A może wato postawić na pozycjonowanie sklepu internetowego? Wybór kanałów sprzedaży zależy przede wszystkim od specyfiki branży, w której sprzedajesz i to właśnie na jej podstawie powinieneś zaplanować strategię marketingową.

Jak sprzedawać w sektorze B2B - CStore

Hurtownia internetowa to najlepsze miejsce do sprzedaży w sektorze B2B. CStore to platforma, która umożliwia zastosowanie wielu integracji i stworzenie zaawansowanego sklepu internetowego, bez posiadania umiejętności programisty. W sektorze B2B profesjonalizm ma ogromne znaczenie i oprogramowanie CStore gwarantuje możliwość stworzenia profesjonalnej hurtowni internetowej. Więcej o sektorze B2B przeczytasz na blogu CStore www.cstore.pl/blog/sektor-b2b-co-to-jest-czym-sie-charakteryzuje-i-jakie-ma-znaczenie-dla-firm/.

Komentarze