Jak promować swoją firmę na Łotwie - pozycjonowanie

ŁotwaPozycjonowanie stron internetowych to w obecnych czasach klucz do tego, aby zaistnieć na internetowym rynku w wielu krajach. Dobrze opracowana strategia pozwala na szybkie pozyskanie nowych klientów i dynamiczny rozwój firmy. Szczególnie jeśli mowa o mniejszych rynkach, które jeszcze nie inwestują w działania SEO na taką skalę jak Polska, Niemcy, czy USA. Jednym z takich rynków jest Łotwa. Pozycjonowanie stron, aby wybić się na nim nie jeszcze szczególnie trudne, bo używa się tam wyszukiwarki Google, jednak warto mieć kilka czynników kluczowych na uwadze.

Charakterystyka rynku łotewskiego

Łotwa należy do krajów bałtyckich, a tym mianem określane są trzy państwa: poza wspomnianą Łotwą jest jeszcze Estonia i Litwa. Jest to bardzo interesujący rynek dla inwestorów, ponieważ charakteryzuje się dynamicznym rozwojem. Wstrzelenie się w niego ze swoim biznesem w odpowiednim momencie może sprawić, że firma bardzo długo będzie nawet bezkonkurencyjna. Zauważyli to jednak również inni przedsiębiorcy, którzy szukają swojej okazji do tego, aby podbić ten rynek. Od razu można tutaj zaznaczyć, że największym zainteresowaniem cieszy się branża elektroniki. Według szacunków w 2019 roku jej wartość wynosiła 120 milionów dolarów, natomiast rok później kwota ta jeszcze wzrosła. Na Łotwie powstały między innymi takie marki jak Cenos i Aerone.

Klienci z Łotwy coraz częściej skłaniają się ku zakupom online i e-commerce nie stanowi już dla nich zagadki. Wpływ na to ma także rozwój technologiczny i informatyzacja w tym kraju. Według obliczeń w 2018 roku dostęp do Internetu posiadało 98 procent gospodarstw domowych. W 2021 roku jest to niemal 99 procent. To potwierdza, że coraz więcej ludzi chętniej korzysta z zakupów w sieci. Jest to więc wspaniała okazja do tego, aby zaprezentować swoje usługi pozycjonowania strony internetowej firmom, które chcą być wysoko w wynikach wyszukiwania w Google.

Co istotne, Łotwa tak jak pozostałe kraje bałtyckie świetnie wpisuje się w trend związany z social media. Tak jak w przypadku wyszukiwarki, gdzie króluje Google, tak w social media niekwestionowanym liderem jest Facebook. Ponadto z roku na rok rośnie liczba aktywnych użytkowników internetu na Łotwie, więc warto to uwzględnić w swoich działaniach SEO.

Działania SEO na Łotwie

Pozycjonowanie za granicą, a w tym przypadku na Łotwie, nie różni się zbytnio od praktyk przyjętych w Polsce. Dlaczego? Jak już zostało wspomniane większość użytkowników korzysta tam z Google. SEO pozycjonowanie Łotwa będzie więc opierać się na dobrze znanej strategii. W pierwszej kolejności audyt SEO, następnie optymalizacja strony internetowej, dobór słów kluczowych, a na koniec pozyskiwanie wartościowych linków zewnętrznych, aby działania SEO na Łotwie były efektywniejsze. Dotarcie do potencjalnych klientów, pod warunkiem, że zna się specyfikę rynku, nie powinno być aż nadto trudne. Należy jednak pamiętać, że problem może sprawiać łotewski język, a także sposób komunikacji z klientami w social media.

Dobór słów kluczowych

Jeśli chodzi o dobór słów kluczowych, to należy pamiętać, że jest to kwestia mocno indywidualna, tzn. uzależniona od danego rynku. Dlaczego? Frazy kluczowe muszą występować w języku łotewskim, a nie każdy go zna. Dlatego też najbardziej optymalnym rozwiązaniem jest zatrudnienie native speakera, który usprawni działania marketingu internetowego w internecie. Odpowiedni dobór fraz kluczowych bezpośrednio przekłada się na widoczność witryny w sieci. To z kolei odbija się na ruchu organicznym, a więc ilości użytkowników odwiedzających stronę internetową. Warto więc pisać merytoryczne artykuły, zadbać o poprawne opisy produktów i kategorii, a także zoptymalizowanie istniejącej już treści na stronie.

Social Media

Praktycznie w każdym kraju na świecie, czy to w Polsce, czy Estonii, czy na Łotwie Facebook zrzesza ogromną liczbę użytkowników. Jest to wspaniała okazja dla firm, które w szczególności działają lokalnie, aby dotrzeć do potencjalnych klientów. Opracowanie odpowiednich działań i komunikacji z użytkownikami to bardzo często klucz do tego, aby wejść z nimi w interakcję. W każdej branży będzie wyglądać to inaczej, ale cel będzie ten sam - zbudować świadomość marki i pozyskać potencjalnych klientów. Warto także śledzić trendy social media 2021, ponieważ może to rzucić nowe światło na jeszcze efektywniejsze działania.

SEO Łotwa - pozycjonowanie stron Łotwa

Pozycjonowanie stron na Łotwie to proces czasochłonny, a w szczególności na samym początku drogi do obranego celu. Duża konkurencyjność branży za granicą sprawia, że większość firm rezygnuje z ekspansji na dany rynek. Jest to oczywiście błąd. Obecność stron internetowych danych firm w Google i to na wysokich pozycjach nie zawsze musi oznaczać z góry przegraną. Wsparciem dla nowych biznesów może być prowadzenie kampanii Google AdWords. Reklamy tego typu bardzo często pozwalają zbudować świadomość marki i zwiększyć ruch na stronie. Warto o nich pamiętać!

Komentarze