Gotowy sklep internetowy z towarem - czy to dobre rozwiązanie?

DropshippingWielu ludzi szukając pomysłu na biznes w świecie e-commerece, decyduje się na tzw. dropshipping, czyli gotowy sklep internetowy z towarem.

Jest to szczególnie polecane dla osób, które nie mają pomysłu i czasu na budowanie własnej marki, boją się zbyt dużego ryzyka, a także nie mają dużych pieniędzy na otwarcie sklepu od podstaw. Sprawdź, czym jest sklep internetowy z towarem oraz jakie są jego zalety i wady.

Jak działa gotowy sklep internetowy z towarem?

Dropshipping jest to idealne i bardzo wygodne rozwiązanie dla osób, które nie mają swoich produktów oraz kapitału potrzebnego do ich zgromadzenia. Korzystne jest również w sytuacji braku czasu, ze względu na to, że właściciel sklepu nie musi zajmować się wysyłką towarów. Kwestia logistyczna należy wyłącznie do współpracującej hurtowni. Jedynym obowiązkiem właściciela jest bycie tzw. pośrednikiem pomiędzy klientem a hurtownią i należy do niego obsługa wpływających zamówień i przekazywanie ich do hurtowni.

Ten model sprzedaży jest przeznaczony zarówno dla sprzedawców stawiających pierwsze kroki w e-commerce, a także dla osób, które posiadają doświadczenie w sprzedaży. Tak naprawdę jest to rozwiązanie idealne dla każdego, dlatego wiele osób lubiących pracę w domu i mających chęć sprawdzić się w e-biznesie może już dziś zacząć prowadzić swój własny sklep online. To również model sprzedaży nie wymagający doświadczenia, a w dalszej perspektywie może okazać się, że warto stworzyć sklep internetowy oparty na własnych produktach.

Jakie są zalety gotowego sklepu internetowego z towarem?

  • Model dropshippingu posiada wiele zalet, takich jak:
  • niewielkie ryzyko finansowe;
  • brak inwestycji w zakup towarów do sklepu;
  • możliwość wyboru asortymentu oraz wyłączenia asortymentu, który się nie sprzedaje;
  • do pracy wystarczy niewielkie biuro, ze względu na brak konieczności magazynowania towaru;
  • niskie koszty prowadzenia działalności, jedyna niewielka opłata jest pobierana przez hurtownię ze względu na obsługę zamówień;
  • możliwość szybkiego dodania produktów do sklepu za pomocą kilku kliknięć;
  • nie ma konieczności przeprowadzania inwentaryzacji, ze względu na brak towarów na stanie magazynowym;
    oszczędność czasu;
  • szybki podgląd zysków oraz ilości sprzedanych towarów;
  • niezwykle rentowny biznes;
  • dogodna forma prowadzenia działalności, z możliwością jej kontroli nawet w podróży.

Czy dropshipping posiada jakieś wady?

Pomimo wielu zalet, gotowy sklep internetowy posiada również niewielkie wady, takie jak:

  • konieczność sporych inwestycji w reklamy,
  • niewielki wpływ na tempo realizacji zamówień, przez co złe opinie klientów mogą popsuć renomę sklepu internetowego;
  • brak własnej marki i tożsamości biznesowej;
  • duża konkurencja cenowa w tych samych produktach.

Po pierwsze wybór hurtowni do współpracy

Należy wyszukać oferty współpracy i wybrać odpowiedniego kontrahenta. Następnie wystarczy zarejestrować się na stronie hurtowni, podając dane swojej działalności i skontaktować się z nią telefonicznie lub mailowo.
Dokonując wyboru, warto sprawdzić jak dana hurtownia obsługuje zwroty, jaki jest czas wysyłki paczek do klientów, ile trzeba czekać na asortyment oraz koniecznie należy zainteresować się cenami i rabatami.

Po drugie oprogramowanie

Podstawowym narzędziem pracy jest oprogramowanie, które umożliwia integrację z hurtownią. Ma to ogromne znaczenie, ze względu na to, że ułatwi to właściwe zarządzanie towarem i wpłynie na szybkość realizacji zamówień. Właściwe oprogramowanie powinno być: zintegrowane z hurtownią i Allegro, a także pozwalać na integrację z bramkami płatniczymi, kurierami i innymi narzędziami marketingowymi. Dobrze, jeśli będzie dostosowane do wymagań SEO i będzie oferowało możliwość uzyskania szybkiej pomocy technicznej.

Po trzecie formalności

Prowadzenie własnej działalności wiąże się z dopełnieniem wielu formalności. Oczywiście pierwszą z nich jest założenie działalności gospodarczej i dodanie kodu PKD dla sklepu internetowego oraz zakup kasy fiskalnej, która jest wymagana w większości sklepów online. Następnie należy zarejestrować działalność jako czynny podatnik VAT, jednak dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. złotych. W sytuacji sprzedaży towarów niepodlegających pod przedmiotowe zwolnienie VAT podatnik od razu podlega obowiązkowemu podatkowi VAT. Konieczne jest także założenie konta firmowego, dla uporządkowania transakcji. Na koniec zostaje tylko konfiguracja i gotowe!

Jak widać, założenie własnego e-sklepu nie jest tak trudną sprawą jakby się wydawało. Jest to także dość rentowny biznes i niewymagających dużego wkładu własnego, zarówno pieniędzy, jak i czasu. W szybki sposób można więc spełnić swoje marzenie o własnym e-biznesie! Po więcej informacji warto udać się pod ten adres: https://blog.sky-shop.pl/gotowy-sklep-internetowy-z-towarem-w-dropshippingu/.

Komentarze