Czy warto inwestować w artykuły sponsorowane?

Artykuły sponsorowanePublikowanie artykułów sponsorowanych na stronach zewnętrznych to jeden ze sposobów na promocję marki. Ta forma daje wiele możliwości, a odpowiednio wykorzystana może m.in. zwiększyć ruch na Twojej witrynie czy pomóc zbudować więź z odbiorcą. Aby jednak ta forma content marketingu przyniosła oczekiwane rezultaty, należy wiedzieć, w jaki sposób tworzyć i gdzie publikować artykuły sponsorowane.

Czym są artykuły sponsorowane?

Artykuł sponsorowany to merytoryczny tekst stworzony zgodnie z obowiązującymi zasadami SEO. Pełni on funkcję reklamową, jednak sposób promocji danego produktu czy usługi w tekście powinien być subtelny i nienachalny. Głównym celem artykułów sponsorowanych jest zaangażowanie odbiorcy i zachęcenie go do podjęcia określonego działania. W tym celu, w marketingu treści często wykorzystywane jest tzw. CTA (Call To Action).

Treść artykułu sponsorowanego powinna oscylować wokół promowanego produktu. Należy jednak pamiętać, aby tekst nie wywołał w odbiorcy poczucia, że jest nakłaniany do zakupu. Dobry artykuł sponsorowany powinien odpowiadać na pytania i rozwiewać wątpliwości odbiorców. Oczywiście jego zakres tematyczny musi być związany z usługą czy produktem, które oferujesz.

Artykuł sponsorowany - podstawowe elementy

Podstawą stworzenia dobrego artykułu sponsorowanego jest określenie docelowej grupy odbiorców. Ta informacja pozwoli Ci dobrać odpowiedni język i styl komunikacji, który zastosujesz w tekście.

Kolejną ważną kwestią jest chwytliwy tytuł, który zawiera popularną frazę kluczową. Tytuł pełni dwojaką funkcję. Po pierwsze ma za zadanie zainteresować potencjalnego klienta. Po drugie powinien być przyjazny dla robotów Google, które decydują o pozycjonowaniu tekstu w wyszukiwarce.

Następnym krokiem jest stworzenie leadu, który w skrócie przybliży czytelnikowi zakres tematyczny artykułu i zachęci go do przeczytania dalszej części tekstu. Dopiero w rozwinięciu i zakończeniu należy umieścić treści promujące daną usługę czy produkt. W celu uatrakcyjnienia artykułu sponsorowanego, możesz zawrzeć w nim elementy graficzne. W przypadku content marketingu bardzo dobrze sprawdzają się infografiki. Pełnią one rolę informacyjną, a jednocześnie podtrzymują zainteresowanie odbiorcy.

Pamiętaj, aby nie sprowadzić artykułu do roli hymnu pochwalnego na cześć promowanego produktu czy usługi. Treść powinna nieść za sobą wartość merytoryczną i być napisana przystępnym, zrozumiałym językiem. Niemniej ważne jest umieszczenie w treści linków, które przekierują czytelnika na Twoją stronę.

Formatowanie treści pod SEO

Formatowanie to niezwykle ważny aspekt w kontekście artykułów sponsorowanych. Po pierwsze ze względu na algorytmy Google, a po drugie na czytelników. Co zrobić, aby Twój tekst był czytelny i wysoko pozycjonowany?

  • Podziel treść na przejrzyste akapity.
  • Stosuj nagłówki (h1, h2, h3 itd.)
  • Umieść w tekście (także w tytule) frazy kluczowe.
  • Korzystaj z punktorów, boldowania i kursywy.
  • Zachowaj klasyczny układ tekstu (wstęp, rozwinięcie, zakończenie).
  • Zamieszczaj odnośniki do przywoływanych materiałów źródłowych.

Artykuł sponsorowany - jakie przynosi korzyści?

Publikując artykuły sponsorowane na branżowych i lokalnych portalach, zaznaczasz obecność swojej marki w Internecie. Dzięki temu możesz dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i pozyskać nowych klientów. Publikacje na różnorakich witrynach mają także pozytywny wpływ na pozycjonowanie Twojej strony w Google.

Artykuły sponsorowane to świetny sposób na wyeksponowanie nowości z Twojej oferty. Publikując rzeczowy content, możesz także zbudować wizerunek eksperta, co z kolei wiąże się ze wzrostem zaufania odbiorców do Twojej marki. Natomiast dzięki linkom przekierowującym użytkowników na Twoją witrynę pozyskasz nowe źródło ruchu.

Gdzie publikować artykuły sponsorowane?

Publikacja artykułów sponsorowanych zawsze wiąże się z kosztami. Dlatego zwróć szczególną uwagę na miejsce publikacji contentu. Najbardziej znane i prestiżowe portale żądają zazwyczaj horrendalnych kwot i nie stanowią gwarancji sukcesu. Gdzie więc publikować? Najlepiej na portalach branżowych i lokalnych.

Niszowe strony, które oscylują wokół konkretnej branży, zazwyczaj przyciągają ludzi zainteresowanych daną tematyką. Ceny za publikacje na takich portalach są stosunkowo niskie, a Twój content ma szansę dotrzeć do sprecyzowanej grupy docelowej.

Jeśli oferujesz usługi skierowane do mieszkańców konkretnego regionu, postaw na lokalne portale informacyjne. To znacznie tańsza i bardziej efektywna forma publikacji niż umieszczanie treści na ogólnokrajowych, popularnych witrynach.

Pamiętaj, że napisanie dobrego artykułu sponsorowanego, który będzie łączył w sobie merytorykę, zasady SEO i aspekt marketingowy to nie lada wyzwanie! Mając to na uwadzę, zastanów się nad powierzeniem tego zadania profesjonalnej agencji content marketingowej takiej jak na przykład Kohai.pl.

Komentarze