CRM - oprogramowanie, z którym zadbasz o jakość obsługi klienta

CRMZa jakość obsługi klienta odpowiedzialni są nie tylko uśmiechnięci pracownicy. Kompleksowe wsparcie w tym zakresie zapewnia oprogramowanie CRM.

Szeroka gama firm oferujących takie same usługi i produkty to większy wybór dla klientów, ale również duże wyzwanie dla przedsiębiorców. Konkurowanie niską ceną to nie wszystko, aby osiągnąć sukces w swojej branży. Równie ważna jest jakość obsługi. Aby o nią zadbać, warto zdecydować się na wdrożenie CRM - specjalnego oprogramowania ułatwiającego zarządzanie relacjami z klientami.

Czym jest CRM?

CRM, czyli customer relationship management w tłumaczeniu to zarządzanie relacjami z klientami. Termin ten odnosi się zarówno do sposobu tworzenia i prowadzenia tych relacji, jak również do oprogramowania, które do tego służy. Oprogramowanie CRM służy do usprawnienia procesów obsługi klienta - od momentu nawiązania z nim kontaktu, przez realizację sprzedaży, aż do fachowej opieki sprzedażowej. Dzięki temu firma może łatwiej kontrolować relacje z konsumentami, co pozwala jej na skuteczniejsze prowadzenie sprzedaży i budowę profesjonalnego wizerunku.

Warto także wskazać, że za pośrednictwem systemów CRM można zarządzać relacjami z kontrahentami. Obecnie dostępne w sprzedaży systemy CRM nie są związane z wysokimi wydatkami - to powoduje, że własne oprogramowanie tej klasy może wykorzystywać nawet mikro i mała firma, której zależy na pozytywnych kontaktach ze swoim otoczeniem biznesowym.

Dlaczego warto zainwestować w system CRM?

Za pomocą systemów klasy CRM można łatwo pozyskać klienta, rozwinąć sprzedaż, a także utrzymywać z nim długofalowe relacje.

Wśród głównych zalet systemów CRM znajdują się:

  • poprawa kontaktów handlowych z klientami i kontrahentami - lepsza jakość obsługi klienta wynikająca z funkcjonalności oprogramowania CRM
  • usprawnienie procesów obsługi klienta - szybszy dostęp do ważnych danych, które pomocne są między innymi przy realizacji sprzedaży, zwrotów, reklamacji
  • kompleksowa analiza danych - na podstawie informacji zgromadzonych w oprogramowaniu CRM firma może zwiększyć swoją sprzedaż i zyski, podejmując optymalne decyzje biznesowe
  • szybka reakcja na zmiany - wdrożenie niezbędnych czynności, by poprawić obsługę klienta, zwiększyć sprzedaż, na przykład przez wprowadzenie zysków
  • zmniejszenie ryzyka błędów - związane z łatwiejszym gromadzeniem danych dotyczących klientów
  • efektywniejszy marketing - dane zgromadzone w systemie CRM mogą również efektywnie wspomagać marketing, między innymi przez skuteczniejsze profilowanie klientów

Funkcjonalności systemu CRM

Obecnie przedsiębiorcy mają do dyspozycji różne systemy CRM, które różnią się pomiędzy sobą swoim sposobem działania oraz dostępnymi funkcjonalnościami, czyli narzędziami, jakie oferuje, by skuteczniej zarządzać relacjami z klientami. Poza programami CRM instalowanymi na komputerach firmowych do dyspozycji jest też oprogramowanie CRM w chmurze, czyli takie, do którego dostęp można uzyskać w każdym miejscu - wystarczy tylko internet. Takie rozwiązanie dodatkowo pomaga zredukować ryzyko utraty ważnych danych, na przykład podczas awarii komputera czy ataku hakerskiego.

CRM oferuje funkcjonalności jak:

  • informacje o klientach
  • baza kontaktów
  • call center
  • obsługa poczty elektronicznej
  • mailing
  • kampanie marketingowe
  • przypomnienia i komunikaty
  • tworzenie celów sprzedażowych
  • rozwój strategii biznesowych
  • terminarz i harmonogram pracowników

System z takimi funkcjonalnościami oferuje firma IT Center, która od wielu lat działa na rynku IT i dostarcza nowoczesne oprogramowanie dla biznesu. Więcej informacji dotyczących oprogramowania CRM od IT Center można uzyskać na stronie internetowe: https://itcenter.pl/oferta/oprogramowanie-dedykowane/crm.

Podsumowanie

Wysoka jakość obsługi klienta powinna mieć duże znaczenie dla każdego przedsiębiorcy, któremu zależy na uzyskaniu jeszcze lepszych wyników sprzedażowych. W tym celu warto zdecydować się na wdrożenie programu CRM, który dzięki swoim funkcjonalnościom może poprawić efektywność zarządzania relacjami z wszystkimi klientami.

Komentarze