Chcesz poprawić efektywność strony internetowej? Zacznij od audytu SEO!

Laptop na biurkuMasz stronę internetową, ale nie daje oczekiwanych rezultatów? Nie jest widoczna w wyszukiwarce? Mało użytkowników ją odwiedza? Chcesz wiedzieć jak to zmienić? Dowiedz się, co pozwoli poprawić efektywność strony internetowej i dlaczego ważne jest, by wszelkie działania rozpocząć od audytu SEO.

Czym jest audyt SEO?

Audyt SEO to działania mające na celu zbadanie kondycji witryny internetowej pod względem czynników, jakie wpływają na wyniki, jakie osiąga ona w wyszukiwarkach. Właściwie w jednej, używanej najczęściej, czyli w Google. Audyt SEO jest to informacja zwrotna z analizy strony pod względem tego, jakie ma ona mocne, a jakie słabe strony.

Brane pod uwagę jest zarówno to, czy strona jest przyjazna dla robotów indeksujących ją w Google, jak i dla użytkowników. Dzięki audytowi SEO, możliwe jest zbadanie kondycji witryny, by móc ją zoptymalizować i cieszyć się zwiększeniem liczby odbiorców, wzrostem renomy strony i w efekcie zwiększeniem konwersji. Właśnie dlatego, jeśli coś idzie nie tak, warto od niego zacząć.

Audyt SEO pomaga poprawić efektywność strony internetowej, jeśli zleci się go doświadczonej firmie i wdroży zaproponowane przez nią rozwiązania. Dzięki zastosowaniu się do uwag przez programistów, redakcję i pozostałe osoby pracujące nad witryną, znacznie polepszy się jej efektywność. A co należy przez to rozumieć?

Co składa się na efektywność strony internetowej?

Strona będzie efektywna, gdy będzie przyjazna zarówno dla robotów indeksujących, jak i dla użytkowników. Tak więc podczas optymalizacji, należy wziąć nie tylko pod uwagę to, jak stronę "widzą" roboty, ale i to, jak odbierają ją użytkownicy. Co więcej, to drugie również nie jest bez znaczenia przy ogólnym rankingowaniu strony przez Google. O czym więc należy pamiętać?

Pozycjonowanie wspierają mocno dane strukturalne strony, czyli znaczniki, fragmenty kodu, które kategoryzują rodzaje treści na stronie. To właśnie dzięki nim, algorytmy są w stanie zrozumieć sens informacji, które umieścimy na naszej stronie internetowej. Mogą na przykład rozpoznać, który ciąg znaków oznacza nazwę firmy.

Bardzo istotne przy pozycjonowaniu jest również wyeliminowanie wszelkich błędów technologicznych. Jeśli cokolwiek nie działa tak, jak powinno, czegoś na stronie brakuje - warto nad tym popracować. Nie bez znaczenia dla efektywności strony jest chociażby to, jaka jest jej prędkość ładowania. Nie mówiąc o tym, czy wyświetla się ona prawidłowo na urządzeniach mobilnych, które jak dziś wiadomo - do przeglądania Internetu są używane znacznie częściej niż komputery.

Kolejnym krokiem jest zoptymalizowanie treści na stronie, zwłaszcza pod kątem słów kluczowych. Jednak to nie wszystko. Sama strona musi być stworzona tak, by jej interfejs był przyjazny dla użytkownika. Dzięki temu zmniejszy się procent wyjść z witryny. Strona WWW musi posiadać takie elementy, które będą niejako wchodziły w interakcję z użytkownikiem. Przede wszystkim chodzi o rozmieszczenie elementów, treści i przycisków zgodnie z user interface. Ważne są proporcje, kolory, ale i takie aspekty, jak sposób przechodzenia pomiędzy kolejnymi podstronami. Obsługa strony musi być intuicyjna. W przeciwnym wypadku użytkownik ją opuści.

Nie można nie wspomnieć o czynniku określanym jako user experience. Wrażenia użytkownika po zapoznaniu się z witryną są bardzo istotne, bowiem przekładają się na jego działania. Tak więc, jeśli jest ona efektywna, to klient kupuje produkt przez Internet, zakłada konto w serwisie lub umawia się na spotkanie. Konsument musi jednak wierzyć, że dokonał słusznego wyboru i nie szukać dalej. Co go może w tym utwierdzić?

Jakie działania generują ruch na stronie?

Z audytu SEO dowiedzieć się można, co jest w stronie dobre, a co należy poprawić. Po wprowadzeniu zmian można liczyć na to, że sama optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarki wiele dała. Jednak sama lepsza widoczność strony w Google to nie wszystko. Warto oprócz pozycjonowania jej w ten sposób, pomyśleć również o content marketingu. Ciekawa treść zarówno na stronie, jak i zamieszczona w branżowych serwisach, przynosi efekty. Nie można pominąć także kwestii aktywności w social mediach oraz płatnych reklam. Wszystkie te działania z pewnością wygenerują ruch na stronie i przełożą się na jej efektywność.

Komentarze